נושא הורדת עלויות יעמוד על סדר היום של ועידת התעבורה האווירית שתתכנס מחר בטוקיו
"תנועת הנוסעים באויר עלתה ב-8.7% ומהווה עדות לכך שהדרישה לטוס הינה יציבה. בהעברת מטענים באוויר נרשם גידול איטי יותר של 4.7% המצביע על ירידה איטית בפעילות הכלכלית העולמית". כך אמר ג'יובאני ביסיניאני, מנהלה הכללי של IATA. לדבריו, "הסיפור האמיתי" הוא המחירים החריגים של הדס"ל והלחץ הבלתי פוסק להגיע במהירות להפחתת העלויות בתעשיית התעבורה האווירית.
עפ"י נתוני יאטא, בתנועה האווירית עד סוף אפריל 2005 חל גידול בתפוסה בכל האזורים. כמו כן, חלה התרחבות של 4.7% בתנועת המטענים, כאשר באפריל היו התוצאות טובות יותר מאשר במרץ ובפברואר שנה זו.
עוד נמסר כי למרות שבשבוע האחרון מחירי הדלקים ירדו קצת הרי שהכוון הכללי הוא של עליה, לעומת מחיר חבית נפט שבשנה שעברה עמד על 38$. לדעת ביסיניאני זהו הפקטור העיקרי המשפיע על רווחיות הענף, ולכן התייעלות לאורך כל שרשרת התעבורה האווירית הינה הפתרון היחיד.
התיחסותו של מנהלה הכללי של יאטא באים ערב התכנסות הפסגה של יאטא בטוקיו ב-30-31 במאי 2005, שם אמורים לקחת חלק 700 ממנהיגי תעשיית התעבורה האווירית, כשהנושא המרכזי של הפסגה הינו הורדת העלויות.
ביאטא רואים בכינוס הפסגה הזדמנות לתכנן את הכיוון לעתיד, לאחר שנרשמה התייעלות ושיפורים בגובה של % 2-3% בכל אחת מהשנתים האחרונות ובשנת 2005 מצפים אף ליותר מכך.
"השינויים בתעשיית התעבורה האווירית הינם מהירים ביותר וביאטא מצפים כי התכנית לפשט את העסקים ברמת הביצוע תגרום למהפכה בדרך שבה אנשים שולחים מטענים או נוסעים ובעקבות כך יגיעו לרמת הוצאות נמוכה יותר", אמר ביסיניאני.
עוד אמר מנהלה הכללי של יאטא כי השותפים האחרים בתעשיית התעבורה האווירית והממשלות אינם גורמים לשינויים באותה הדחיפות שיאטא רואה צורך בה. הוא טוען כי שדות התעופה, ספקי שרותים אוויר וקרקע צריכים לסגל לעצמם את הנחיצות בהורדת העלויות. ממשלות צריכות להתעורר ולסגל גישה חדשה לתעשייה זו.
להלן הנתונים במלואם, כפי שפורסמו:
January -April 2005 YTD (year to date) |
RPK Growth |
ASK Growth |
PLF % |
FTK Growth |
ATK Growth |
Africa |
11.8 % |
7.5 % |
70.0 |
11.6 % |
10.1 % |
Asia/Pacific |
8.2 % |
7.4 % |
72.1 |
5.6 % |
8.1 % |
Europe |
6.0 % |
5.1 % |
73.8 |
3.8 % |
5.8 % |
Middle East |
13.6 % |
12.2 % |
72.6 |
14.0 % |
13.1 % |
North America |
11.5 % |
10.0 % |
77.6 |
1.2 % |
6.4 % |
Latin America |
13.7 % |
13.1 % |
72.7 |
-1.2 % |
6.4 % |
Industry |
8.7 % |
7.6 % |
73.6 |
4.7 % |
7.5 % |