ישראל ובלגיה חתמו על הסכם המאפשר לחברות תעופה נוספות לטוס בין שתי המדינות

חברות התעופה הישראליות אל על וק.א.ל תוכלנה להפעיל טיסות מטען בין ישראל ליעדים נוספים בסין ויפן עם זכויות "חופשי חמישי" המתירות הטסת מטען בין בלגיה לאותם יעדים


00:00 ,11.12.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

חברות התעופה הישראליות אל על וק.א.ל תוכלנה להפעיל טיסות מטען בין ישראל ליעדים נוספים בסין ויפן עם זכויות "חופשי חמישי" המתירות הטסת מטען בין בלגיה לאותם יעדים
 
ישראל ובלגיה חתמו על הסכם תעופה חדש המאפשר לחברות תעופה נוספות של ישראל ובלגיה להפעיל טיסות סדירות בין שתי המדינות. כך הודיע היום מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן.
 
על פי ההסכם שנחתם בין מנהל רשות התעופה האזרחית, אודי זוהר, ועמיתו הבלגי, אנדה ואן הובה, יתאפשר לכל מדינה למנות חברת תעופה אחת בקו תל אביב- ליאז. כיום מפעילות חברות אל על ו"ברסלס איירליינס" טיסות נוסעים בקו תל אביב - בריסל.
 
על פי המזכר שנחתם תוכלנה כל אחת מחברות התעופה להפעיל עד 20 טיסות נוסעים שבועיות בין ישראל ובלגיה, 10 טיסות לכל צד, לעומת 14 טיסות שבועיות כיום.
 
עוד סוכם כי חברות התעופה הישראליות אל על וק.א.ל תוכלנה להפעיל טיסות מטען בין ישראל ליעדים נוספים בסין ויפן עם זכויות "חופשי חמישי", המתירות הטסת מטען בין בלגיה לאותם יעדים.
 
ההסכם מאפשר בנוסף לחברות תעופה בלגיות וישראליות להפעיל טיסות ב"קוד שרינג" מישראל דרך בלגיה למדינה שלישית, בטיסות המשך עם חברות תעופה ממדינות אחרות. אפשרות זאת תעניק יתרון שיווקי משמעותי לאותן חברות שתפעלנה הסכמים כאלה.
 
להערכת כלכלן רשות התעופה האזרחית, דני מורג מזכר ההבנות יוביל בין השאר לגידול ברמת התחרות בקווי התעופה בין ישראל ובלגיה ויסייע למימוש פוטנציאל הביקוש של תיירות בלגית לישראל.
 
לדברי מנכ"ל משרד התחבורה הסיכום שהושג בנושא טיסות המטען צפוי להוביל להגדלת היצע הקיבולת למטען של חברות אל על וק.א.ל בין ישראל, בלגיה והמזרח הרחוק.
 
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז ציין כי מזכר ההבנה בין ישראל ובלגיה מתבצע במסגרת יישום תהליך הליברליזציה בענף ההובלה האווירית. לדבריו, תהליך זה הביא לגידול משמעותי במספר הטיסות ובתנועת הנוסעים והמטען לישראל וממנה.