לראשונה: איירבס 340 של לופטהנזה ינחת השבוע בנתב"ג

המטוס בעל הגוף הארוך דורש תשתית מתאימה בנמלי התעופה והוא בעל יכולת נשיאת משקלות משופרת. יתקבל על פי כללי הטקס על ידי סילוני מים מהכבאיות של רש"ת


00:00 ,19.03.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

המטוס בעל הגוף הארוך דורש תשתית מתאימה בנמלי התעופה והוא בעל יכולת נשיאת משקלות משופרת. יתקבל על פי כללי הטקס על ידי סילוני מים מהכבאיות של רש"ת

מטוס איירבס 600 -340, השייך לקבוצת המטוסים ארוכי הגוף, ינחת ביום רביעי השבוע (22.3.06) בנמל התעופה בן גוריון בטיסת לופטהנזה מפרנקפורט לתל אביב. זו הפעם הראשונה בתולדות נתב"ג בו מורשה לפעול מטוס בעל תכונות הגוף הייחודיות של קבוצת המטוסים ארוכי הגוף.
 
רשות שדות התעופה אישרה את כניסתו של המטוס לפעילות בנתב"ג לאור בקשת חברת התעופה לופטהנזה להכנסת המטוס לשימוש בטיסותיה לישראל. המטוס A340-600 נכנס לשירות בחברות התעופה בעולם בשנת 2003 והוא שייך לקבוצת המטוסים רחבי וארוכי הגוף, שעל פי תקני הארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית, נדרש להם מבדק ייחודי לאישור נחיתות והמראות והתאמה כללית לתשתיות נמל התעופה המיועד.
 
שאול גרימברג, מנהל תחנת הקרגו של לופטהנזה בישראל, מסר כי מטוס האיירבס 340 מסוגל לשאת בממוצע מעל ל-10% יותר מקיבולת הנפח של מטוס רגיל והוא בעל יכולת נשיאת משקלות משופרת. בגלל יעדו הטרנס-אטלנטי הוא מסוגל לשאת כ-25 טון מטען טיסה. גרימברג ציין כי בעקבות טיסת הבוקר, המטוס מגיע בשעה מוקדמת ל-Hub המרכזי של החברה בפרנקפורט, גרמניה עובדה המאפשרת טיסות המשך ליעדים מרכזיים בעולם באותו יום.  
 
לפני הענקת האישור ערכה חטיבת המבצעים של רש"ת סקר אווירי במסגרתו נבחנה התאמת המטוס לתפעול בנתב"ג, תוך בחינת התאמת הפרמטרים הרלוונטיים של המטוס לתשתיות בנמל התעופה. בין היתר נבדקו מסלולי ההמראה והנחיתה, מסלולי ההסעה והפינויים, רחבות, עמדות חנייה, שרוולים, ציוד קרקע, תדלוק ואספקת חשמל והכל - מול נתוני המטוס כפי שנמסרו על ידי חברת התעופה ויצרנית המטוס חברת איירבס. לאור נתוני המטוס, עמדת החנייה היחידה בה יורשה המטוס לפעול בטרמינל 3 היא עמדת C6 .
 
מנכ"ל הרשות, גבי אופיר, קיים דיונים עם הנהלת נתב"ג וסמנכ"ל המבצעים של הרשות לבדיקת ההכנות ומידת ההתאמה של הנמל לקליטת המטוס איירבס 340 וזאת כחלק מההערכות ובדיקות רמת הכוננות של נתב"ג לקליטה עתידית של איירבס 380. אופיר ציין עוד כי למרות גודלו, איירבס 340 נמנה על הדור החדש של המטוסים "השקטים", בעלי המודעות וההשתלבות הסביבתית במרחב היישובי.
 
איירבס 600- 340, המסוגל להטיס 345 נוסעים, הוא המטוס החדשני ביותר של חברת איירבס הנמצא כיום בשירות פעיל בעולם התעופה עד לכניסתו המתוכננת של מטוס הענק איירבס 380 בשנת 2008. על פי כללי הטקס המקובלים בעולם התעופה יתקבל המטוס החדש בנתב"ג על ידי כבאיות של רש"ת שיתיזו עליו סילוני מים לאחר נחיתתו.