מחאה נגד נסיון IATA להעלות מחירי הובלה באויר
בהודעה לעתונות מיום 12 ליולי 2002 בבריסל מביע איגוד המשתמשים האירופי התנגדות נמרצת להחלטה של IATA - International Air Transport Associatioלשנות את שיטת החישוב לנפח מטען באויר, והמכונה "חוקי דחיסה".
00:00 ,16.07.2002
בהודעה לעתונות שפורסמה ב- 12 ליולי 2002 בבריסל מביע איגוד המשתמשים האירופי התנגדות נמרצת להחלטה של IATA - International Air Transport Associatioלשנות את שיטת החישוב לנפח מטען באויר, והמכונה "חוקי דחיסה".
רק בתקופה האחרונה IATA אישרה שהיא מסכימה לפגישה בסוף מאי 2002 כדי לאשר את החלטה 502 המתייחסת לחוקים אלו של הובלה אווירית. המשתמשים מרגישים שמידות אלו בנויות באופן מלאכותי בכדי להעלות את התעריף.
שיטת החישוב של תעריף המטען באוויר בנוי על הנוסחה של 1 טון לכל 6 מ"ק נפח. ועדת IATA לתעריפים החליטה לשנות את הנוסחה ל-1 טון לכל 5 מ"ק, וזאת החל מה-1 לאוקטובר, כפוף לאישורי השלטונות השונים בעולם.
איגוד המשתמשים האירופי הביע מחאה חריפה כנגד החלטת IATA, המשתמשים מתייחסים במיוחד לכך שלא היה דיון בענין, והחלטות חד-צדדיות אלו אינן מתאימות לצורת עסקים מודרנית. באם החלטות אלו תצאנה לפועל, הרי שמחירי ההובלה יעלו ביותר מ-20%, והתוצאה היא של 5 מיליארד דולר תוספת לתובלה אווירית. משתמשים קטנים שאין להם האפשרויות למו"מ יסבלו במיוחד משינוי זה.
מאז ה-11 בספטמבר המשתמשים משלמים ממילא מחירים גבוהים יותר להובלה בגלל התוספת של אמצעי בטחון ושל מחירי דלק גבוהים – שאינם ניתנים למו"מ.
המשתמשים מגנים כל צורה של קשר או צורת קרטל מצד המובילים. הם מצפים מצד חברות התעופה לספק מכניזם לשוק צרכני ולא לתמוך בתעריף בלתי מקובל. על בסיס זה המשתמשים מצפים לנסיגה בהחלטת IATA.