לפי לשון ההודעה שהתפרסמה ב-27 במאי 2004 נמסר כי חלקו של הדלק מסך עלויות התפעול מגיע לכ-16% בממוצע. מחירי הדלק גבוהים השנה ב-55% יותר מאשר בשנה הקודמת. עליה זו במחירים מתבטאת בעלות של 8-12 מיליארדי דולרים בחישוב שנתי של הוצאות על דלק ומאיימים על הנסיונות שנעשים בכדי להגיע לרווחיות.
נתונים שמתפרסמים ביאטא מראים כי תנועת הנוסעים בארבעת החודשים הראשונים של שנת 2004 הינם גבוהים ב-15.4% מאלו בחודשים המקבילים בשנת 2003. תנועת המטענים גדלה ב-11.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הגידול נראה משמעותי יותר אם משווים את התוצאות עם אותם חודשים בשנת 2000, המראים גידול של 8.5% בתנועת הנוסעים ו-17.0% בתנועת המטענים.
ההשפעה שיש לעליה גבוהה במחירי הדלקים למטוסים על רווחיות הענף מדגישה את הפגיעות של תעשייה זו ונושא זה יועלה בהרחבה בכנס השנתי של יאטא בסינגפור האמור להתקיים ב-6-8 ביוני השנה. לדברי המנכ"ל יש לערוך שינוי מבני בתעשייה האווירית כדי שתוכל לעמוד בזעזועים הנגרמים בשל תנודות חריפות בשוק הדלקים למטוסים. קיצוץ בעלויות, צימצומים ותכנון הנדסי חדש הינם אמצעים לא מספיקים בכדי להתמודד עם הבעיה. אנו צריכים להגיע למבנה תעשייה אווירית חדש הוסיף ואמר.