מכס נתב"ג: נשכור מתחם חדש כחלק מההיערכות לפתיחת מסוף סוויספורט

מכס נתב"ג משקיע למעלה ממיליון שקל בהיערכות לפתיחת מסוף המטענים החדש ונמצא במו"מ מול אגף התקציבים באוצר לצורך גיוס עובדים נוספים ורכש של ציוד מחשוב ועוד


00:00 ,19.07.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

מכס נתב"ג משקיע למעלה ממיליון שקל בהיערכות לפתיחת מסוף המטענים החדש ונמצא במו"מ מול אגף התקציבים באוצר לצורך גיוס עובדים נוספים ורכש של ציוד מחשוב ועוד
 
בראיון שערך לאחרונה מגזין port2port עם גובה המכס בנתב"ג רפי גבאי וצוות המנהלים המקורב אליו ניתן היה לחוש באנרגיה ובפעילות התוססת של תחנת המכס בנתב"ג אשר בימים אלה נערכת לאתגר חדש ומשמעותי ביותר – פתיחת מסוף המטענים של חברת סוויספורט.
 
כידוע לכל, מסוף המטענים של סוויספורט יפתח את השוק לתחרות לאחר המונופול הארוך שהיה לחברת ממן בתחום ההובלה האווירית ומדובר ברפורמה לה מצפים בכיליון עיניים חברות בלדרות רבות. 
 
גבאי, העומד בראש יחידת המכס מאז דצמבר 2003, וצוותו המונה את סגן המנהל, יוסי בן ישי, הממונה על יחידת היצוא - תמי אבישר, והממונה על האכיפה - סימה אבוטבול, בטוחים שעשו את כל ההכנות הנדרשות. "המכס עובד כיום מתוך ראייה של צורכי הלקוח מבלי לאבד את יכולת האכיפה והבקרה הדרושות לו, וזאת כחלק אינטגרלי משרשרת האספקה. אנחנו מסוגלים כיום לתת שירות ברמה הגבוהה ביותר ללקוחות. וגם לאחר פתיחת המסוף החדש נדע להיערך לדרישות הלקוחות", אומר גבאי.
 
גבאי מספר בראיון כי המכס החל בהיערכות לקראת הקמת מסוף סוויספורט כבר בשנה האחרונה ואף הקים לטובת הנושא שתי ועדות שונות לשם בחינת דרך ההיערכות הן לגבי נושא השירות והקצאת העובדים והן לגבי הדרישות הטכנולוגיות. "המטרה שלנו היא תמיד לשבת קרוב למרכז העניינים ולתת את הפתרונות בלו"ז קצר ככל האפשר. צריך לזכור שעל פי החלטת הממשלה, אנחנו מוגבלים בגיוס כוח אדם חדש לשירות הציבורי. אנחנו נמצאים כיום במו"מ עם אגף התקציבים לצורך גיוס עובדים נוספים, רכש, ציוד מחשוב ועוד. אני מקווה שתוספת כוח האדם תאושר", הוסיף גבאי.
 
"הגענו לתובנה שחלק מהיחידות חייבות לשבת במבנה נייטרלי כדי שלא לתת עדיפות למסוף כזה או אחר. פנינו לרשות שדות התעופה, ומצאנו מתחם שהיה מחסן של סקאל שצמוד לבית המכס, בשטח של כ-2,000 מ"ר. אנחנו נשכור חלק מהמתחם ונקצה כ-600 מ"ר לטובת היחידות התפעוליות שלנו אותן נעביר למתחם החדש. אלו הן היחידות שלא משתתפות בהליך הבדיקה הפיזי - כל תהליך השחרור ויחידת היצוא ישבו במתחם החדש.
 
"כמו כן היה לנו ברור שביצוא יש צורך להשתמש בפקידי מכס בזמן אמת במסופים. הגענו למסקנה שאנחנו חייבים לשבת עם יחידת הבודקים גם בתוך מסוף סוויספורט, בנוסף לממן. דהיינו, בכל מסוף תהיה יחידת בודקים". 
 
גבאי מציין כי מכס נתב"ג ישקיע בהיערכות לפתיחת המסוף החדש למעלה ממיליון שקל. "בסופו של דבר, זו הוצאה זניחה ביחס לתועלת שניתן ליכולת של היבואנים להביא משלוחים, וליכולת של היצואנים להיות ראשונים על המדף בחו"ל".
 
הראיון המלא עם גובה מכס נתב"ג רפי גבאי מפורסם בגיליון יולי של port2port היוצא לאור בימים אלו.