בעקבות פנייתו של מר אמיר שני, יו״ר ארגון התאגידים, לסגן נשיא יאט״א באירופה, מר רפאל שוורצמן, ולמנכ״ל יאט״א, מר וילי וולש, ועם עותק למר סטפן גרבר, מנכ״ל איגוד המשלחים העולמי, התקבלה הבוקר - ממש ברגע האחרון - תגובה מארגון יאט״א לפיה סוכני מטען מישראל יוכלו להשיג תעודות הסמכה אשר קבילות על ארגון התעופה העולמי עד ה-30 בנובמבר.
מדובר בדחייה של קצת יותר משלושה חודשים לעומת התאריך המקורי שהיה 23 באוגוסט - מחר - ואשר לפי הפנייה המקורית היה התאריך בו תעודות ההסמכה של סוכני מטען רבים בישראל אמורות לפקוע.
נזכיר כי ארגון יאט״א פנה לפני כשבועיים למספר רב של סוכני מטען בישראל ובמדינות נוספות בעולם בטענה כי תעודות ההסמכה לשינוע מטענים מסוכנים באוויר שברשותם (DGR) אינן קבילות נוכח העובדה שגורמי ההדרכה אשר העבירו השתלמויות מרוכזות בנושא - בהם סוויספורט וממן - לא אושרו, לכאורה, כדין על ידי יאט״א.
ארגון התעופה יאט״א העמיד בפני קהיליית סוכני המטען אולטימטום לפיו עליהם להציג תעודות מתאימות - שתי הסמכות DGR (Dangerous Goods Regulation) עד לתאריך 23 באוגוסט 2024.
היום, כאמור, הודות לפנייתו של אמיר שני, יו״ר ארגון התאגידים, לבכירי יאט״א באירופה, התקבלה מיאט״א תגובה לפיה תאריך זה נדחה עד ה-30 בנובמבר - תאריך שמאפשר לסוכני המטען בישראל לקבל תעודות הסמכה על ידי הגורמים המוכרים ומוסמכים על ידי יאט״א להכשיר עובדים בשינוע מטענים מסוכנים.
אמיר שני, יו״ר ארגון התאגידים, מסר בתגובה: ״בהמשך לפניות שיצאו בשבועיים האחרונים והלחצים הרבים שהופעלו על ארגון יאט״א, ברצוני לבשר לכם כי הבוקר הגיעה תשובת הארגון הדוחה את החלת חובת העמידה בדרישות ה-DGR עד לסוף חודש נובמבר השנה. ברצוני להבהיר כי עם קבלת הדחייה על כלל החברים הפועלים כסוכני יאט״א מוטלת החובה לעמוד בדרישות ולוודא כי עד לסוף חודש נובמבר השנה יועברו לארגון יאט״א סריקות של תעודות הלימוד אשר הוענקו על ידי גורמים המוכרים והמוסמכים להכשיר עובדים בשינוע מטענים מסוכנים על ידי יאט״א״.
נציין כי לפי על פי נתוני יאט״א רק כ-16% מסוכני המטען בישראל הינם בעלי תעודות הסמכה מגורמים המוכרים על ידי יאט״א וזאת בהשוואה לממוצע האירופי לפיו 90% מסוכני המטען הינם בעלי תעודות הסמכה המוכרות על ידי יאט״א.