עובדי אל על נערכים למאבק בהפעלת טיסות סדירות לניו יורק על ידי ישראייר
עובדי אל על נערכים למאבק נגד כוונת שר התחבורה מאיר שטרית לאשר לחברת התעופה ישראייר להפעיל טיסות סדירות בקו תל אביב-ניו יורק. העובדים שכרו לשם כך את שירותיו של היועץ והלוביסט מוטי מורל - כך נודע אתמול ל-TheMarker.
00:00 ,07.04.2005
עובדי אל על נערכים למאבק נגד כוונת שר התחבורה מאיר שטרית לאשר לחברת התעופה ישראייר להפעיל טיסות סדירות בקו תל אביב-ניו יורק. העובדים שכרו לשם כך את שירותיו של היועץ והלוביסט מוטי מורל - כך נודע אתמול ל-TheMarker.
מזכ"ל נציגות עובדי אל על, מיכאל כוכבי, אמר בתגובה: "אנחנו לא מעלים על הדעת ששר התחבורה יעז להפר הסכם עם עובדי החברה. אנו מתפלאים בכלל שהעניין עלה לדיון".
באמצע השבוע שעבר נפגש שר התחבורה עם הנהלת אל על ועם נציגי העובדים לשימוע בטרם יקבל החלטה בעניין. כיום מפעילה ישראייר טיסות שכר שלוש פעמים בשבוע לניו יורק.
לדברי כוכבי, "ישנה התחייבות בכתב של ממשלת ישראל שלא להעביר קווי תעופה שמפעילה אל על לחברות תעופה ישראליות אחרות אלא בתנאים מסוימים, למשל שהיקף התנועה לישראל וממנה יהיה גבוה מ-10.7 מיליון נוסעים בשנה או כשאל על לא עומדת בהתחייבותה להפעיל קו מסוים ומטיסה מספר נמוך של נוסעים. תנאים אלה עדיין לא מתקיימים, כך שמבחינה משפטית אין עילה למהלך של אישור קו סדיר לישראייר.
"ההתחייבות של ממשלת ישראל היתה חלק מתנאי ההפרטה שעליהם הסכימו עובדי אל על", אמר כוכבי. "עד כה עמדה המדינה בכל התחייבויותיה לעובדים במסגרת ההפרטה. רשות החברות הממשלתיות אף אישרה באחרונה את הקמתו של תאגיד העובדים לרכישה מוזלת של מניות החברה. אני לא מתאר לעצמי ששר התחבורה מאיר שטרית, הנהנה ממעמד של אדם ישר והגון, יפר הבנות שהושגו עם ציבור עובדים".
מזכ"ל נציגות עובדי אל על, מיכאל כוכבי, אמר בתגובה: "אנחנו לא מעלים על הדעת ששר התחבורה יעז להפר הסכם עם עובדי החברה. אנו מתפלאים בכלל שהעניין עלה לדיון".
באמצע השבוע שעבר נפגש שר התחבורה עם הנהלת אל על ועם נציגי העובדים לשימוע בטרם יקבל החלטה בעניין. כיום מפעילה ישראייר טיסות שכר שלוש פעמים בשבוע לניו יורק.
לדברי כוכבי, "ישנה התחייבות בכתב של ממשלת ישראל שלא להעביר קווי תעופה שמפעילה אל על לחברות תעופה ישראליות אחרות אלא בתנאים מסוימים, למשל שהיקף התנועה לישראל וממנה יהיה גבוה מ-10.7 מיליון נוסעים בשנה או כשאל על לא עומדת בהתחייבותה להפעיל קו מסוים ומטיסה מספר נמוך של נוסעים. תנאים אלה עדיין לא מתקיימים, כך שמבחינה משפטית אין עילה למהלך של אישור קו סדיר לישראייר.
"ההתחייבות של ממשלת ישראל היתה חלק מתנאי ההפרטה שעליהם הסכימו עובדי אל על", אמר כוכבי. "עד כה עמדה המדינה בכל התחייבויותיה לעובדים במסגרת ההפרטה. רשות החברות הממשלתיות אף אישרה באחרונה את הקמתו של תאגיד העובדים לרכישה מוזלת של מניות החברה. אני לא מתאר לעצמי ששר התחבורה מאיר שטרית, הנהנה ממעמד של אדם ישר והגון, יפר הבנות שהושגו עם ציבור עובדים".
עשוי לעניין אותך
06.04.2005
מפעל המסוקים של תע"א הפסיד 8 מיליון דולר בגלל מיקומו מעבר לקו הירוק
06.04.2005
קיצוץ בימי האחסנה החופשיים בנמל ניו יורק
06.04.2005
המהירות המותרת להפלגה בין נמלי חיפה ואשדוד הועלתה ל- 15 קשר
05.04.2005
רשות שדות התעופה נערכת לקליטת מטוס הנוסעים איירבוס A-380 - על אף שאל על לא תצטייד בו
05.04.2005
באל- על: חלוקת בונוס לתגמול עובדים ומנהלים
05.04.2005
בניית התשתית בפרוייקט הכרמל בנמל חיפה