צי המטוסים הישראלי בסוף שנת 2004 – 50 מטוסים

צי המטוסים של חברות התעופה הישראליות, המפעילות טיסות בינלאומיות מנה בסוף שנת 2004 50 מטוסים, לעומת 49 מטוסים בסוף שנת 2003. 43 מהמטוסים הם מטוסי נוסעים, 5 מטוסי מטען ושני מטוסים המשמשים לנוסעים ומטענים כאחד


00:00 ,28.02.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

צי המטוסים של חברות התעופה הישראליות, המפעילות טיסות בינלאומיות מנה בסוף שנת 2004 50 מטוסים, לעומת 49 מטוסים בסוף שנת 2003.
 
43 מהמטוסים הם מטוסי נוסעים, 5 מטוסי מטען ושני מטוסים המשמשים לנוסעים ומטענים כאחד. 39 ממטוסי הצי הם מטוסי סילון ו- 11 מטוסים הם מטוסי טורבו – פרופ.
 
קיבולת המושבים והמטענים של צי מטוסי הסילון גדלה משמעותית בשנים האחרונות. קיבולת זו אפשרה למובילים ישראלים להטיס במהלך שנת 2004 כמחצית מתנועת הנוסעים לישראל וממנה וכ- 70% מתנועת המטענים המוטסת לישראל וממנה.
 
חברות התעופה הישראליות הצטיידו ב- 5 השנים האחרונות ב- 18 מטוסים חדישים. במקביל הוצאו מהצי 19 מטוסים בגיל מתקדם.
 
הגיל הממוצע של צי המטוסים עומד כיום על 14 שנה, כאשר המטוסים הוותיקים ביותר בצי הם מטוסים מדגם בואינג 200-747, שיוצרו בסוף שנות ה- 70. 19 ממטוסי הצי יוצרו לפני פחות מ- 10 שנים, מהם 4 מטוסים מדגם בואינג 777 שיוצרו בשנים 2002-2001.
 
כלכלן מינהל התעופה האזרחית, דני מורג מסר כי חידוש צי המטוסים איפשר לחברות התעופה הישראליות ובמיוחד לחברת אל על לשפר את כושר התחרות שלהן מול חברות התעופה הזרות.
 
צי המטוסים של חברת אל על מונה 32 מטוסים מתוצרת בואינג, מהם 27 מטוסי נוסעים ושני מטוסים המשמשים לנוסעים ומטענים כאחד. 27 מהמטוסים הם בבעלות החברה ו- 5 מטוסים נחכרו מחברות זרות.
 
במהלך שנת 2004 נוספו לצי החברה שני מטוסי נוסעים ומטוס מטען אחד. בחודש אוקטובר 2004 החברה הפסיקה את השימוש במטוס נוסעים מדגם בואינג 200-747 שיוצר בשנת 1974. מטוס נוסעים נוסף מדגם בואינג 400-747 עומד להצטרף לצי החברה במהלך חודש מרץ.