רשות שדות התעופה נערכת לקליטת מטוס הנוסעים איירבוס A-380 - על אף שאל על לא תצטייד בו
רשות שדות התעופה (רש"ת) נערכת לקליטת מטוס הנוסעים החדש מדגם איירבוס A-380 בנתב"ג 2000. היום תקיים רש"ת, בשיתוף יצרנית המטוסים האירופית איירבוס, יום עיון מיוחד לעובדיה במלון כפר המכביה ברמת גן, כחלק מההיערכות לקליטת המטוס
00:00 ,05.04.2005
רשות שדות התעופה (רש"ת) נערכת לקליטת מטוס הנוסעים החדש מדגם איירבוס A-380 בנתב"ג 2000. היום תקיים רש"ת, בשיתוף יצרנית המטוסים האירופית איירבוס, יום עיון מיוחד לעובדיה במלון כפר המכביה ברמת גן, כחלק מההיערכות לקליטת המטוס.
יו"ר מועצת המנהלים של אל על, ישראל בורוביץ, אמר בהרצאה שנשא בסוף השבוע שעבר בתל אביב כי לא נראה שאל על תצטייד במטוס מדגם זה. עם זאת רש"ת נערכת לקראת האפשרות שמטוס הנוסעים הענק יגיע לנתב"ג באמצעות חברות תעופה זרות.
בשלב זה עדיין לא ברור מתי, ואם בכלל, יופעל מטוס מדגם זה בטיסות של חברות תעופה הזרות לישראל וממנה, ואולם דבר אחד ברור: הטרמינל החדש בנתב"ג 2000 אינו ערוך לקליטת המטוס. איירבוס A-380 יוכל אמנם לנחות בנתב"ג, אך נוסעיו לא יוכלו לעבור ישירות דרך ה"שרוולים" לטרמינל, אלא ייאלצו לרדת במדרגות המטוס שיחנה באחת מרחבות החנייה המרוחקות מהטרמינל.
מנכ"ל רש"ת, גבי אופיר, אמר בתגובה: "הטרמינל החדש במתכונתו הנוכחית ערוך לתת מענה למטוס האיירבוס החדש באמצעות שערי האוטובוסים ורחבות החנייה החיצוניות. בתכנון הזרוע הרביעית של הטרמינל התייחסו המתכננים לצורך במתן שירות ישיר למטוס זה". ואולם בשלב זה אין עדיין לא מועד ולא תקציב לבניית הזרוע הרביעית. כמו כן אין חברת תעופה שהצהירה כי בכוונתה להפעיל את המטוס בטיסותיה לישראל וממנה.
עם חברות התעופה הזרות הפועלות בישראל שהזמינו את המטוס הענק נמנית חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה. מנכ"ל לופטהנזה בישראל, עופר קיש, אמר: "החברה בוחנת כיום 18 נמלי תעופה כיעדים פוטנציאליים להפעלת מטוס האיירבוס מדגם A-380 שייכנס לשירותה בסוף 2007. נתב"ג 2000 אינו אחד מהם".
יו"ר מועצת המנהלים של אל על, ישראל בורוביץ, אמר בהרצאה שנשא בסוף השבוע שעבר בתל אביב כי לא נראה שאל על תצטייד במטוס מדגם זה. עם זאת רש"ת נערכת לקראת האפשרות שמטוס הנוסעים הענק יגיע לנתב"ג באמצעות חברות תעופה זרות.
בשלב זה עדיין לא ברור מתי, ואם בכלל, יופעל מטוס מדגם זה בטיסות של חברות תעופה הזרות לישראל וממנה, ואולם דבר אחד ברור: הטרמינל החדש בנתב"ג 2000 אינו ערוך לקליטת המטוס. איירבוס A-380 יוכל אמנם לנחות בנתב"ג, אך נוסעיו לא יוכלו לעבור ישירות דרך ה"שרוולים" לטרמינל, אלא ייאלצו לרדת במדרגות המטוס שיחנה באחת מרחבות החנייה המרוחקות מהטרמינל.
מנכ"ל רש"ת, גבי אופיר, אמר בתגובה: "הטרמינל החדש במתכונתו הנוכחית ערוך לתת מענה למטוס האיירבוס החדש באמצעות שערי האוטובוסים ורחבות החנייה החיצוניות. בתכנון הזרוע הרביעית של הטרמינל התייחסו המתכננים לצורך במתן שירות ישיר למטוס זה". ואולם בשלב זה אין עדיין לא מועד ולא תקציב לבניית הזרוע הרביעית. כמו כן אין חברת תעופה שהצהירה כי בכוונתה להפעיל את המטוס בטיסותיה לישראל וממנה.
עם חברות התעופה הזרות הפועלות בישראל שהזמינו את המטוס הענק נמנית חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה. מנכ"ל לופטהנזה בישראל, עופר קיש, אמר: "החברה בוחנת כיום 18 נמלי תעופה כיעדים פוטנציאליים להפעלת מטוס האיירבוס מדגם A-380 שייכנס לשירותה בסוף 2007. נתב"ג 2000 אינו אחד מהם".
עשוי לעניין אותך
גידול ביצוא המזון מישראל
פריצת דרך לתעשיית היין הישראלית בלונדון
מחיר הכסא
אירוע שת"פ הייטק אוקראיני - ישראלי, קייב, אוקראינה 2005
המכון הישראלי לייצוא ולשיתוף פעולה בין-לאומי מארגן משלחת עסקית לליטא ולטבייה
נשיא לשכות המסחר: הרפורמה בנמלים יוצאת לדרך עם תוספת עלויות כבדה ומגבלות רבות