רש"ת מקדמת מהלך BOT להקמת תחנת כוח לייצור חשמל בנתב"ג

הקמת תחנת הכוח לייצור חשמל מותנית בקידום פרויקט צנרת הגז הטבעי והארכתו צפונה עד בסמוך לנתב"ג. צריכת החשמל השנתית של הרשות עומדת על כ-20 מגה וואט בעלות שנתית של 40 מיליון שקל


00:00 ,04.07.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

הקמת תחנת הכוח לייצור חשמל מותנית בקידום פרויקט צנרת הגז הטבעי והארכתו צפונה עד בסמוך לנתב"ג. צריכת החשמל השנתית של הרשות עומדת על כ-20 מגה וואט בעלות שנתית של 40 מיליון שקל
 
רש"ת מתכננת הקמת תחנת כוח המופעלת בגז, זאת במסגרת ביצוע פרויקטים מסחריים בשיתוף הסקטור הפרטי (BOT) וכמקובל ברבים מנמלי התעופה הגדולים בעולם ביניהם, סחיפול, מילנו, פריז וניו יורק, בהם פועלות תחנות לייצור עצמאי של חשמל.
 
התכנית להקמת תחנת הכוח חודשה לאור השלמת סקר סיכונים אשר הראה כי לא נשקפת כל סכנה מקרבת תחנת הכוח לנמל התעופה. ממצאי הסקר אושרו על ידי רשות התעופה האזרחית. הקמת תחנת הכוח לייצור חשמל מותנית כמו כן בקידום פרויקט צנרת הגז הטבעי המגיע היום עד גזר והארכתו צפונה עד בסמוך לנתב"ג.
 
מבדיקות כדאיות כלכלית שערכה רש"ת עולה כדאיות גבוהה ביותר להקמת תחנת הכוח בנתב"ג. בכוונת רש"ת, באמצעות הזכיין, לייצר חשמל על בסיס גז טבעי לצריכה עצמית בנתב"ג וכן לאפשר לזכיין לספק חשמל לגורמים נוספים בנתב"ג וסביבתו כדוגמת התעשייה האווירית, קריית שדה התעופה ועוד.
 
צריכת החשמל השנתית של הרשות עומדת על כ-20 מגה וואט ועלותה כ-40 מיליון שקל בשנה. צריכת החשמל השעתית המקסימלית בנמל התעופה, הכוללת את הצריכה הישירה של הרשות ושל הזכיינים בנתב"ג, הולכת וגדלה מדי שנה ובתוך כעשר שנים צפויה להגיע לשיעור של כ-40 מגה וואט.
 
בנוסף להקמת תחנת הכוח, כולל הפרויקט ביצוע קו הזנת גז למרכז האנרגיה על מנת לאפשר חסכון נוסף באמצעות הפעלת הגנרטורים בגז בשעות השיא.
 
רש"ת פועלת היום להכנת שינוי ל-3 תכניות מתאר (תמ"א 2/4/א' נתב"ג תמ"א 37 לגז טבעי ותמ"א 10 לתחנות כוח) ובמקביל מקדמת את הכנת החומר הטכני ותנאי המכרז.
 
גבי אופיר מנכ"ל רש"ת: "הקמת תחנת הכוח הינה אתגר גדול הניצב בפנינו. תחנת הכוח תהווה תרומה משמעותית הן לחיסכון של כ-3 מיליון דולר בשנה והן לשיפור איכות הסביבה, הואיל וייצור החשמל מבוסס על גז טבעי המזהם פחות מפחם."
 
הפרויקט נדון ואושר על ידי מועצת רש"ת.