גודל גופן: א א א
×
לוח הפלגות
חיפוש הפלגות כללי
יש לבחור נמל בארץ
יש לבחור נמל בחו"ל
יצוא מהארץ
יבוא לארץ
מחשבוני המרה
שערי מטבע יציגים
תאריך עדכון: 23.11.2017
יחידות מטבע השער % שינוי
דולר 3.512 -0.369
אירו 4.161 +0.468
ליש"ט 4.6775 +0.246
100 יין 3.1591 +0.429
מחשבון המרה מט"ח
מחשבוני עזר
אורך שטח נפח משקל
cm
m
km
inch
foot
yard
mile
נקה
square cm
square m
square km
square inch
square yard
square mile
נקה
cc
litre
cubic m
cubic inch
cubic yard
gallon
נקה
kg
short ton
long ton
lb
oz
נקה
חישוב משקל נפחי
סידור עבודה בנמלים

דוד קסטל מתריע: לא להקים את שדה התעופה בצפון פירושו להרוס את הצפון

נשיא לשכת המסחר פנה לאביגדור יצחקי, ראש המועצה הארצית לתכנון ובנייה, ואמר: שוב נשמע קולו של מיעוט שבמיעוט נגד מיקומו של שדה התעופה ברמת דוד
08.11.17 / 14:05
דוד קסטל. עד מתי תימשך הסאגה?
08.11.17
דוד קסטל. עד מתי תימשך הסאגה?

בפנייה לאביגדור יצחקי, ראש המועצה הארצית לתכנון ובנייה, אומר נשיא לשכת המסחר: "אני מודאג, כי שוב נשמע קולו של מיעוט שבמיעוט נגד מיקומו של שדה התעופה ברמת דוד, בעוד האינטרס הברור וארוך הטווח של תושבי הצפון כולו, והעמק בפרט, הוא בעד מיקומו של שדה התעופה ברמת דוד".

 

בפנייתו מציין דוד קסטל כי המדינה כולה נחשפה בשנה האחרונה לנתונים הקשים של הצפון: אבטלה עמוקה יותר ורחבה יותר מאשר במרכז, שכר נמוך יותר וכוח קנייה נמוך יותר, כל אלה, בצירוף הקושי של מרחק מהמרכז, מביאים לבריחת צעירים ואוכלוסייה חזקה והופכים את הצפון ללא אטרקטיבי גם עבור כוחות הוראה ורפואה. התוצאה היא שבצפון מתים יותר וחולים יותר. הפתרון היחיד למצב זה הוא לתגבר את כלכלת הצפון.

 

שדה תעופה בינלאומי בצפון הוא מנוע כלכלי שיכול לשנות את התמונה: אנחנו מדברים על תוספת של 10,000 מקומות עבודה ישירים ועקיפים, הוא יביא לאזור תנועת תיירים לאטרקציות התיירותיות הרבות בגליל- תנועה שתמנף  לא רק את עסקי התיירות והנופש אלא את כל העסקים והתעסוקה. שדה תעופה ברמת דוד יקל על היצוא והיבוא לצפון ויפתח את התעשייה. נגישות לצפון תביא אליו חברות בינלאומיות, בעיקר חברות היי-טק, כפי שניתן לראות בערים משגשגות שהשכילו למקם בסמיכות לעיר את שדה התעופה. בצפון הארץ הושקעו מיליארדי שקלים בפיתוח תשתיות תחבורה. פיתוח נגישות בינלאומית לצפון היא הצעד הנחוץ להשלמת התהליך. זוהי הזדמנות בלתי חוזרת להפוך את הצפון למרכז כלכלי. תושבי הצפון משוועים לשינוי הזה. "באיזו זכות דן אותו מיעוט את הצפון לדעיכה ולהתנוונות? ולעניין הרעש – הרי גם עתה נמצא במקום שדה תעופה פעיל, שדה התעופה הצבאי. על מה מלין אותו מיעוט?" שואל נשיא לשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון.

ועוד הוא מוסיף: ממשלות ישראל הכריזו כבר לפני יותר מ-20 שנה כי הקמת שדה תעופה בינלאומי בצפון הוא פרויקט לאומי. ועדת בודינגר לבחינת תוכנית האב לשדות תעופה בישראל המליצה על שדה תעופה צפוני כמיקום מועדף לשדה תעופה בינלאומי חלופי. ממשלת ישראל החליטה על הקמת שדה התעופה הבינלאומי "גליל" ברמת דוד עוד ב-2014. "עד מתי תימשך הסאגה הזאת, העיכובים הללו בהקמת שדה תעופה שיציל את הצפון ויבטיח בהקדם את האינטרס הלאומי של יצירת חלופה לנתב"ג, להקלת העומס הבלתי נסבל על שדה התעופה?!" מתריע דוד קסטל.





המגזין הדיגיטלי
גליון 912
פייסבוק

×