עפ"י הנתונים עולה כי תנועת הנוסעים הבינלאומית בתשעת החודשים הראשונים של השנה עלתה בכ- 17.7% לעומת אותה התקופה אשתקד, בעוד שהשימוש בתנועת המטענים באוויר עלה בכ- 14.1%. בחודש ספטמבר בלבד חלה עלייה של 10.9% בתחבורת הנוסעים ו- 13.6% בתנועת המטענים באוויר. זאת בהשוואה לספטמבר 2003.
"אנשים טסים שוב. כל אזור מדווח על עלייה של 'שתי ספרות' בהיקף התנועה. התנועה בהחלט מתאוששת משנת 2003, שהייתה שנה גרועה במיוחד", אמר ג'ובני ביסיגנני, מנכ"ל IATA.
בהודעת IATA צויין כי היעילות הגבוהה בניהול נפח היא העדות לכך שרמת התפוסה בחודש ספטמבר עמדה על 75.5% וממוצע של 74.6% בתשעת חודשי 2004.
"מאמציהן של חברות התעופה לענות על דרישות הנוסעים ולהוריד את ההוצאות, משתלמים. קיים סיכוי טוב שצליח להגיע לכדי עלייה של 14% בכמות הנוסעים ובהפחתה של 3% בהוצאות עבור ציוד שאינו צורך דלק", אמר ביסיגנני.
"הסיפור העצוב הוא שלמרות השיפורים הללו, השורה התחתונה היא שחלה החמרה עקב מחירו הגבוה של הדלק. אם רמות המחירים של הדלק ישארו כמו שהן, הפסדים עלולים לחרוג ולעבור את שלושת-ארבעת מיליארדי הדולרים שנצפו בשנת 2004", אמר ביסיגנני.
"התיעלות, התיעלות ושוב התיעילות זו המנטרה. זה כולל את הצורך בקיצור מסלולי הטיסה, הפעלת כלי תחבורה אוויריים יעילים בצריכת הדלק והתייעלות של תהליכי הייצור. ארגון IATA לוקח על עצמו להוביל את הפשטת תהליכי הייצור המורכבים שיחסכו מיליארדי דולרים וייצרו ערך מוסף עבור הנוסעים. עם רמת מחירים בטווח של 50$ לחבית נפט, זה קריטי שהשותפים לענף ההובלה האווירית יאמצו בהקדם את המאמצים שנעשים, ובמיוחד ממשלות, ספקי שירותי הניווט האווירי ושדות התעופה, שצריכים לשתף פעולה על מנת למקסם את פעולות הטיסה ולהפחית את צריכת הדלק". סיכם ביסיגנני.
להלן נתוני חודש ספטמבר 2004 :
Sept 2004 over Sept 2003 |
RPK Growth |
ASK Growth |
PLF |
FTK Growth |
ATK Growth |
Africa |
6.4% |
8.5% |
69.5 |
16.5% |
7.5% |
Asia Pacific |
12.8% |
13.8% |
73.0 |
13.4% |
10.0% |
Europe |
8.2% |
7.2% |
77.8 |
11.2% |
7.7% |
Middle East |
19.5% |
18.0% |
74.0 |
30.0% |
20.5% |
North America |
11.0% |
7.8% |
79.0 |
13.8% |
6.0% |
South America |
7.6% |
7.7% |
73.2 |
7.3% |
6.8% |
|
|
|
|
|
|
Industry |
10.9% |
10.4% |
75.5 |
13.6% |
9.0% |
הסברים:
RPK: Revenue Passenger Kilometres measures actual passenger traffic
ASK: Available Seat Kilometres measures available passenger capacity
PLF: Passenger Load Factor is % of ASKs used.In comparisons 2004 over 2000, PLF indicates point differential between the periods compared.
FTK: Freight Tonne Kilometres measures actual freight traffic
ATK: Available Tonne Kilometres measures available total capacity (combined passenger and cargo)