הארגון הבינלאומי לתחבורה אווירית (IATA) פרסם תחזית מתוקנת לפיה חברות התעופה בעולם יפסידו 1.7 מיליארד דולר ולא 3 מיליארד דולר כפי שחזה הארגון ביוני. מנתוני ינואר-יולי עולה כי תנועת המטענים עלתה ב-5.3%
IATA, הארגון הבינלאומי לתחבורה אווירית, דיווח על תחזית מתוקנת עבור הפסדים בתעשייה בשנת 2006. על פי ההערכה, חברות התעופה יפסידו 1.7 מיליארד דולר, כאשר חשבון הדלק יגיע ל-115 מיליארד דולר המחושב על פי מחיר ממוצע של 68 דולר לחבית.
מדובר בשיפור משמעותי לעומת נתוני התחזית הקודמת מחודש יוני אשר חזתה הפסדים של 3 מיליארד דולר. תחזית זו חישבה כי עלות הדלק תגיע לכ-112 מיליארד דולר לפי חישוב של 66 דולר בממוצע לחבית דלק.
הגורם לתיקון בתחזית הוא צמיחה כלכלית גדולה מהצפוי אשר גרמה לזינוק בהכנסות חברות התעופה, זאת, לצד שינויים מבניים בקרב החברות, גרמו לגידול שיא בגורם תנועת המטענים.
מנתוני שבעת החודשים הראשונים של 2006 עולה כי תנועת המטענים עלתה ב-5.3% וכי תנועת הנוסעים עלתה ב-6.4% כאשר בתקופה זו ממוצע התפוסה במטוסים עמד על 76%.
חברות התעופה סיימו את שנת 2005 עם הפסד כולל של 3.2 מיליארד דולר אשר כלל תשלום של 91 מיליארד דולר עבור דלק. ג'יובאני ביסיניאני, מנכ"ל ויו"ר IATA, טען כי יעילות, עבודה קשה וסביבת הכנסות חזקה תרמו לתוצאה זאת ,על אף הגידול העצום – בשווי 24 מיליארד דולר – בהוצאות הדלק של התעשייה. "איזו תעשייה יכולה להוסיף הוצאה של 24 מיליארד דולר בשנה ועדיין לשפר את השורה התחתונה?", שאל ביסיניאני.
"למרות שיש גידול בתנועת הטיסות, יש להתחשב בהשפעה ארוכת הטווח של הטרור הבינלאומי ואי היציבות במזרח התיכון. השיפור מבוסס על התייעלות והכנסות גדלות, כך שההאטה בשוק הכלכלי האמריקאי היא סיכון גדול לרווחיות. בסך הכל, התעשייה נמצאת במצב יעיל והיא מוכנה להכניס רווחים", הוא הוסיף.
יש לציין כי ההבדלים בין אזורים שונים בעולם מצטמצמים. התעשייה האווירית בצפון אמריקה התאוששה והיא מצפה לחזור לרווח כבר השנה, למרות שעלויות השינויים המבניים יגבילו את ההפסד הנקי ל-4.5 מיליארד דולר.
חברות תעופה אירופאיות צפויות לעלייה ברווחים השנה שיגיעו ל-1.8 מיליארד דולר. "גידול של שתי ספרות במסחר בין אירופה ואסיה תרם לכך באופן משמעותי", ציין ביסיניאני.
חברות התעופה האסיאתיות לא ירוויחו 1.7 מיליארד דולר כפי שהיה צפוי קודם לכן השנה, ככל הנראה בשל החשיפה המוגברת שלהם לעלייה במחירי הדלק. כמו כן, נתיבי אוויר בעלות נמוכה משפיעים באופן שלילי על מסלולי מפתח באזור".
IATA: שיפור בתחזית ההפסד לשנת 2006
הארגון הבינלאומי לתחבורה אווירית (IATA) פרסם תחזית מתוקנת לפיה חברות התעופה בעולם יפסידו 1.7 מיליארד דולר ולא 3 מיליארד דולר כפי שחזה הארגון ביוני. מנתוני ינואר-יולי עולה כי תנועת המטענים עלתה ב-5.3%
00:00 ,07.09.2006
עשוי לעניין אותך
06.09.2006
אל על: יוארך הסכם העבודה לעובדים הקבועים
06.09.2006
חודשו הטיסות לקריית שמונה
05.09.2006
מסתמן: שינויים מהותיים במדיניות החיוב של חברות התעופה
29.08.2006
אייר סהרה הזמינה מטוסי מחברת בואינג בהיקף של למעלה מ-700 מיליון דולר
29.08.2006
בריטיש איירווייס מציעה שירות אקספרס חדש
28.08.2006
בריסל איירליינס: גם השנה יגיעו איתנו צליינים לארץ