מיום א׳: תותר תנועת משאיות בכבישי הדרום המובילים לרצועת עזה

לאור הנחיית הממשלה לסגור את כל מוסדות החינוך בארץ ולצמצם משמעותית את הפעילות במקומות העבודה, החליט המפקח הארצי על התעבורה, להתיר תנועת משאיות, עד למועד החזרה ללימודים


12:50 ,19.03.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

בעקבות החלטת הממשלה לסגור את מוסדות החינוך ולצמצם את הפעילות במקומות העבודה. מיום ראשון הקרוב (22 במרץ) תותר תנועת משאיות וכלי רכב כבדים, בכבישי הדרום המובילים למעבר כרם שלום ברצועת עזה, בכל שעות היום והלילה. 

 

לפני כשנה וחצי החליט משרד התחבורה לאסור תנועת משאיות וכלי רכב כבדים מעל 12 טון  בכביש 232, 241 ו-234. האיסור חל בין השעות 07:30 ל-09:00 בבוקר ובין השעות 15:30 ל-16:30 אחר הצהרים. זאת, במטרה להגביר את בטיחותם של תלמידי בתי הספר ותושבי האזור הנוסעים לעבודה וממנה, מדי יום. 

 

לאור הנחיית הממשלה לסגור את כל מוסדות החינוך בארץ ולצמצם משמעותית את הפעילות במקומות העבודה, החליט המפקח הארצי על התעבורה במשרד התחבורה, קובי בליטשטיין, בתיאום עם משטרת ישראל וראש המועצה האזורית אשכול, להתיר תנועת משאיות בכבישים אלה, בכל שעות היום והלילה, עד למועד החזרה ללימודים.

 

על רקע משבר הקורונה, הודיעה אתמול (יום רביעי) חברת נמלי ישראל (חנ"י) על הכפלת המענק הניתן במסגרת מיזם "לילה טוב". הפרויקט מתגמל יצואנים ויבואנים במענקים כספיים על שינוע מטענים בשעות הלילה. במסגרת ההטבה, יינתן מענק של 200 שקלים בגין שינוע מכולות, בין השעות 22:00 בלילה ועד לשעה 06:00 בבוקר.