גודל גופן: א א א
×
לוח הפלגות
חיפוש הפלגות כללי
יש לבחור נמל בארץ
יש לבחור נמל בחו"ל
יצוא מהארץ
יבוא לארץ
מחשבוני המרה
שערי מטבע יציגים
תאריך עדכון: 14.11.2018
יחידות מטבע השער % שינוי
דולר 3.689 +0.354
אירו 4.1505 +0.188
ליש"ט 4.7662 +0.742
100 יין 3.2355 +0.208
מחשבון המרה מט"ח
מחשבוני עזר
אורך שטח נפח משקל
cm
m
km
inch
foot
yard
mile
נקה
square cm
square m
square km
square inch
square yard
square mile
נקה
cc
litre
cubic m
cubic inch
cubic yard
gallon
נקה
kg
short ton
long ton
lb
oz
נקה
חישוב משקל נפחי
סידור עבודה בנמלים

ארבע תחנות יוקמו בקו הרכבת באר שבע-אילת

צוותי התכנון צמצמו את החלופות האפשריות לשלוש, כשהמטרה היא להגיע להפקדת התוכנית בראשית 2013
13.11.12 / 00:00
צילום: עושים עניין בע"מ
13.11.12
צילום: עושים עניין בע"מ

החברה הלאומית לדרכים קיימה מפגש עם תושבי חבל איילות שבנגב, בו הציגה את חלופות תכנון קו הרכבת בין תל אביב-אילת במקטע שמתחיל בבאר שבע.

לדברי ראש מינהלת התכנון המהנדס גל גרונר, "בכדי שקו הרכבת יהיה אטרקטיבי עבור הנוסעים, קבענו זמן נסיעה מירבי של שעתיים בין תל אביב לאילת".

כל תכנון קו הרכבת עובדים שישה משרדי תכנון, שכל אחד מהם מקדם במקביל קטע מסילה של כ-40 ק"מ. המטרה היא להגיע לשלב הפקדת התוכנית בראשית 2013.

מגוון החלופות למסלול בו תחלוף הרכבת בתחום המועצה האזורית אילות הצטמצם - בתיאום עם הגופים הרלוונטיים, בהם רשות הטבע והגנים, המועצות המקומיות שבדרך, רשות שדות התעופה והמשרד להגנת הסביבה – לשלוש.

הפרטים נחשפו במפגש תושבים שהתקיים השבוע ביטבתה. בין הנקודות העיקריות שסוכמו על סמך בדיקות כלכליות נקבע שבין באר שבע לאילת, יוקמו ארבע תחנות – דימונה, ספיר, קטורה ושדה התעופה רמון, בנוסף לארבעה מסופי מטענים ושמונה תחנות תפעוליות.

גרונר ציין שצוותי התכנון תוגברו ביועצים נופיים, סביבתיים ואקולוגיים, לאור רגישות המרחב בו עובר הפרויקט. הוא הוסיף, שבמהלך התכנון תינתן התייחסות לנושאים דוגמת מעברים חקלאיים, שמירה על רצף מסלולי טיולים, בדיקות אקוסטיות להשפעה צפויה על ישובים ועוד.

מקטע התוואי בין באר שבע לאילת הוא באורך של 240 ק"מ, כשהרכבת מתוכננת להגיע למהירות שבין 250-300 קמ"ש.





המגזין הדיגיטלי
גיליון 924
פייסבוק

×