הממשלה אישרה את תוכניות המתאר הארציות להארכת כביש 6 צפונה, ממחלף סומך ועד לבית העמק. הכביש החדש, שאותו מקדם משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, באמצעות חברת חוצה ישראל בעלות של כ-3 מיליארד שקלים, יחבר את יישובי הצפון למרכז הארץ ויפחית משמעותית את גודשי התנועה בצפון.
הארכת כביש 6 צפונה היא אחד הפרויקטים שאותם מקדמת שרת התחבורה מירי רגב במסגרת חיזוק הפריפריה וחיבורה למרכז. התוכניות שאושרו בממשלה (תמ״א 31/א/8, תמ״א 31/א/1/9) מאפשרות לחברת חוצה ישראל להתחיל את העבודות כבר בשנה הבאה. פתיחת הכביש מתוכננת לשנת 2028.
שרת התחבורה מירי רגב: ״אני שמחה לבשר על התקדמות שלב נוסף בפרויקט הארכת כביש 6 צפונה. לאחרונה פרסמנו את מסמכי המיון המוקדם, וכעת אנו מציינים את העברת תוכניות המתאר. בקרוב יוכלו תושבי עכו, נהריה וכל הצפון להגיע בנסיעה מהירה ובטוחה ללא רמזורים, מהבית ועד למרכז ולדרום הארץ״.
הארכת כביש 6 לכיוון צפון כוללת סלילת כ-22 קילומטרים של כביש דו-מסלולי תלת-נתיבי, ממחלף סומך ועד לבית העמק, והקמת שלושה מחלפים חדשים (אבליים, מכר ובית העמק). כמו כן תישמר רצועה למסילת ברזל עתידית. הפרויקט יבוצע במתכונת BOT, שבה היזם מממן, מתכנן, בונה ומפעיל את הפרויקט לתקופה קצובה.
הפרויקט ישפר את החיבור בין אזור הצפון למרכז הארץ, יקצר משמעותית את זמני הנסיעה ויאפשר חיבור נוח לנהריה, עכו וכרמיאל, לאזור הקריות ולכיוון דרום. הכביש צפוי להפחית משמעותית את הגודש בכבישים המרכזיים 70 ו-4 וכביש 22 בחלקו הצפוני, ולסייע להפיכתו של כביש 4 לציר המשמש בעיקר תחבורה ציבורית. על פי בדיקות שנערכו על ידי חוצה ישראל, לאחר סיום הפרויקט, מהירות הנסיעה בשעות השיא בבוקר צפויה לגדול פי שתיים ואף יותר.
עבודות ההקמה יגדילו את היקף התעסוקה בצפון ויוסיפו אלפי משרות חדשות במהלך שנות העבודה. כמו כן, צפוי כי הארכת הכביש תעודד צמיחה של יישובי הצפון כמרכזי תעסוקה אטרקטיביים, כפי שקרה בעבר עם הגעת כביש 6 ליקנעם ולקרית גת.