ממשלת ישראל החליטה הבוקר על ביצוע תקציבי של הפרויקט שעלותו נמדדת ב-11 מיליון שקלים. חברת נ.ת.ע תשמש כזרוע הביצוע של המדינה לצורך הקמת הקו האדום
ממשרד התחבורה נמסר כי, ההחלטה להוציא לדרך את פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב התקבלה לאחר שהממשלה החליטה לפני מספר חודשים להלאים את הפרויקט בשל ביטול הסכם הזיכיון עם זכיינית הקו האדום, קבוצת MTS.
עוד נמסר כי, ממשלת ישראל הטילה היום על משרד התחבורה לקדם את פיתוחה של מערכת להסעת המונים במטרופולין תל-אביב, ואת הקמת פרויקט הרכבת הקלה בתל-אביב.
במשרד האוצר ציינו כי, פרויקט הרכבת הקלה הינו פרויקט בעל חשיבות לאומית, ולאחר תקופה ארוכה שבה נעשה ניסיון לבצע את הפרויקט באמצעות זכיין החליטה היום הממשלה על ביצוע תקציבי של הפרויקט באחריות משרדי האוצר והתחבורה, והקצתה לפרויקט כ-11 מליארד שקל. חברת נ.ת.ע (נתיבי תחבורה עירוניים) נבחרה לשמש כזרוע הביצוע להקמת הקו האדום.
המדינה תקדם את הפרויקט בשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות הנוגעות בדבר, שלהן תפקיד מרכזי במימושו.
שר האוצר, יובל שטייניץ, אמר כי "ביצוע הפרויקט במימון תקציבי יבטיח כניסה מהירה לשלב הביצוע בשטח ומימוש הפרויקט בהקדם האפשרי לטובת תושבי מטרופולין תל-אביב. בהחלטה היום מכירה ממשלת ישראל בפרוייקט כאתגר לאומי המחייב התגייסות של כלל המערכות לטובת מימושו ".
השר כץ ציין כי, מערכת הסעת המונים במטרופולין תל אביב הוא הפרויקט החשוב ביותר בתחום התחבורה בישראל. "לצערי מימשו התעכב עד כה והחלטת הממשלה שאותה הובלתי הינה צעד חשוב וחיוני בהוצאתו לדרג של הפרויקט הגדול ביותר בתולדות המדינה" הוסיף כץ.
אושר פה אחד פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב
ממשלת ישראל החליטה הבוקר על ביצוע תקציבי של הפרויקט שעלותו נמדדת ב-11 מיליון שקלים. חברת נ.ת.ע תשמש כזרוע הביצוע של המדינה לצורך הקמת הקו האדום
00:00 ,13.12.2010