טהראן הגיעה להסכם עם רוסיה והודו על מעבר סחורות ברכבות דרך איראן. לפי מנהל רשות הרכבות האיראני, סעיד רסולי, בשנה שעברה הובילו רוסיה והודו 513 מיליון טון סחורות דרך איראן, מתוכן 208 מיליון טון הועברו באמצעות מסילת הברזל.
יש לציין כי משלוחי סחורות נכנסים לאיראן ברכבת מרוסיה דרך אזרבייג׳ן ומשם מועברים להודו מנמל ג׳בהאר.
היקף תנועת המטענים יגדל לאחר השלמת פרויקט מסילת הברזל בתוואי הים הכספי-רשט-אסטרה (איראן) -אסטרה (אזרבייג׳ן), שיהווה את הבסיס למסדרון התחבורה הבינלאומי בין צפון לדרום. המקטע בין הים הכספי לרשט כבר פועל. המקטע בין רשט לבין אסטרה ייבנה ואמור להיכנס לפעולה בעתיד הקרוב. לאחר מכן ישולבו מסילות הברזל בין איראן לבין אזרבייג׳ן. נכון להיום, קו הרכבת בין אסטרה (אזרבייג׳ן) לבין אסטרה (איראן) המחבר בין אזרבייג׳ן לאירן כבר פועל.
העבודות להקמת קו הרכבת ג׳בהאר-זהדאן, שיחבר בין נמל ג׳בהאר לאזורים הצפוניים של איראן, כבר החלו. קו זה יחובר בעתיד לקו הרכבת בין איראן לבין אזרבייג׳ן, וכאשר הקו יהיה מוכן, יובלו סחורות שנכנסות להודו מנמל ג׳בהאר ברכבת דרך איראן, אזרבייג׳ן ורוסיה לאירופה.