בקרוב ייפתחו לתנועה מנהרות ידין לכיוון מעלה אדומים ובחזרה. מנהרות ידין, באורך של כ-1.5 קילומטרים כל אחת ועם שני נתיבים לכל כיוון, ישפרו באופן ניכר את התנועה מירושלים לכיוון מעלה אדומים, ים המלח והיישובים באזור בנימין.
פתיחת מנהרות ידין מהווה את השלמת פרויקט ההפרדה המפלסית בצומת הגבעה הצרפתית, בהובלת עיריית ירושלים, משרד התחבורה, צוות תוכנית אב לתחבורה ובביצוע חברת מוריה. חלקו הראשון של הפרויקט, שכלל שתי מנהרות לכיוון פסגת זאב, נפתח לתנועה כבר בשנת 2023.
פרויקט ההפרדה המפלסית בגבעה הצרפתית כלל הקמת ארבע מנהרות באורך כולל של 4.4 קילומטרים ובעומק מירבי של כ-40 מטרים: צמד מנהרות שנפתחו לתנועה בשנת 2023 לכיוון פסגת זאב, וצמד מנהרות שנפתחו לתנועה היום, לכיוון מעלה אדומים. במסגרת המיזם, הורחב ציר יגאל ידין (כביש 1), שודרגו תשתיות עיליות ותת-קרקעיות ובוצע פיתוח נופי מקיף.
בסמוך לפרויקט נפתח לפני כשנה חניון נחל צופים, הפועל במתכונת 'חנה וסע' ומכיל כאלף מקומות חניה. השילוב בין ההפרדה המפלסית, החניון החדש וקו הרכבת הקלה העובר בצומת, מציע פתרון יעיל ונוח לשיפור מערך התחבורה העירוני, מרחיב את אפשרויות הניידות לתושבי צפון העיר והבאים מכיוון מעלה אדומים והיישובים הסמוכים ומעודד הגעה למרכז העיר בתחבורה ציבורית והשארת הרכב הפרטי בחניון.
ביצוע עבודות הכרייה והבנייה המסיביות מתחת לפני הקרקע, תוך שמירה על המשך פעילותו הסדירה של הקו האדום של הרכבת הקלה, הציב בפני המבצעים אתגר הנדסי ולוגיסטי משמעותי. חברת מוריה יישמה פתרונות הנדסיים מורכבים להבטחת יציבות הקרקע ובטיחות הנוסעים, בשילוב בין תשתיות תת-קרקעיות חדשות למערכות תחבורה קיימות.
שרת התחבורה מירי רגב: ״מחויבותנו לפיתוחה ולשגשוגה של ירושלים, עיר הנצח ובירת ישראל, מתבטאת בהשקעות רבות בכל תחומי החבורה, בדגש על מערכות מתקדמות להסעת המונים כמו הרכבת הקלה. משרד התחבורה מקדם את מערך התנועה בירושלים בכל הערוצים, ודואג לצרכי תושבי הבירה וכל הבאים בשעריה לצרכי עבודה, לימודים, בריאות ופנאי, באמצעות פתרונות משולבים לרכב פרטי ולתחבורה ציבורית. השלמת פרויקט המנהרות בגבעה הצרפתית היא צעד חשוב בכיוון זה, שבו שדרגנו את הכניסה לעיר מכיוון צפון מזרח וחיזקנו את החיבור בין ירושלים ובין שכנותיה ממזרח, מעלה אדומים וחבל בנימין, לצד חניון חנה וסע הצמוד לתחנת הרכבת הקלה״.