ממוצע הגריטה עומד כיום על 250 כלי רכב בשבוע. כיום פועלים ברחבי הארץ חמישה מגרשי גריטה
למעלה מ-5,000 מכוניות ישנות נגרטו בישראל מאז יצאה לדרך התוכנית להורדת כלי רכב מהכבישים לפני כחמישה חודשים. כך הודיע היום שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.
במסגרת תוכנית הגריטה יכול כל בעל רכב ישן משנת יצור 1990 ומטה למסור את רכבו למגרש גריטה מיוחד ולקבל פיצוי של 3,000 שקל עבור הרכב ממשרד התחבורה. בנוסף לכך מקבל בעל הרכב החזר של החלק היחסי של אגרת הרכב שנותר עד למועד פקיעת הרשיון.
לפני מספר חודשים החליט השר כץ להרחיב את תוכנית הגריטה ולכלול בה גם כלי רכב בני 15 שנה ויותר שהורדו מהכביש על ידי ניידות הבטיחות של משרד התחבורה או על ידי בוחן תנועה של המשטרה. עד כה נגרטו 50 כלי רכב שהורדו מהכביש על ידי ניידות הבטיחות.
לאחרונה החליט השר כץ לשגר הזמנות אישיות לכל אחד מ-30 אלף בעלי מכוניות ישנות למסור את רכבם למגרש גריטה ולקבל תמורתו 3,000 שקלים במזומן. בעקבות הפנייה הוכפל מספר הפונים היומי למגרשי הגריטה. ממוצע הגריטה עומד כיום על 250 כלי רכב בשבוע. כיום פועלים ברחבי הארץ חמישה מגרשי גריטה באשדוד, פתח תקווה, ירושלים, קריית אתא וחצור הגלילית.
שר התחבורה ציין כי לתוכנית הגריטה יש יתרונות רבים מעבר לתועלות הכלכליות שלה והיא נועדה לעודד בעלי רכב להוריד מהכביש מכוניות מזהמות ופחות בטיחותיות לנסיעה."ההזמנה האישית לבעלי רכב ישנים לגרוט את רכבם היא חלק מהאצת התוכנית להוריד מהכביש מכוניות ישנות, הבטוחות פחות לנסיעה וגורמות לזיהום אוויר" הוסיף כץ.
מנתוני משרד התחבורה עולה כי 37% מהמכוניות שנגרטו הן מסוג סובארו, 11.5% מסוג מיצובישי, 7.5% מסוג דייהטסו, 7.8% מסוג סוזוקי, 6.3% מסוג אופל, 5.6% מסוג פג'ו ו-4.2% מסוג רנו. כ-65% מכלי הרכב שנגרטו הם מהשנים 1981 – 1989 ו-33% הם משנת 1990.
למעלה מ-5,000 מכוניות ישנות נגרטו בתוך 5 חודשים בלבד
ממוצע הגריטה עומד כיום על 250 כלי רכב בשבוע. כיום פועלים ברחבי הארץ חמישה מגרשי גריטה
00:00 ,03.06.2010
עשוי לעניין אותך
02.06.2010
גל דיין ינהל את חטיבת השילוח של UPS ישראל
02.06.2010
UPS ישראל חוגגת את הטמעת פעילות חטיבת השילוח בחברה
02.06.2010
משלחת חברות ישראליות בתחום טכנולוגיות יצאה לאוסטרליה
02.06.2010
רשות המסים: עונש מאסר נגזר על מבריח סיגריות
02.06.2010
נכנס לתוקף הסכם הסחר ישראל –מרקוסור
01.06.2010
זכויות יוצרים ויבוא מקביל - על חשיבות מקום היצור