פורסם המכרז המוקדם להארכת כביש 6 צפונה

חברת "חוצה ישראל" פרסמה את המכרז המוקדם הבינלאומי להארכת כביש 6 צפונה, בקטע שבין יקנעם ועד מחלף סומך, מזרחית לקרית אתא, במסגרת תכנית משרד התחבורה לקירוב הפריפריה למרכז הארץ


00:00 ,01.03.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת "חוצה ישראל" פרסמה היום את המכרז המוקדם (P.Q) הבינלאומי להארכת כביש 6 צפונה, בקטע שבין יקנעם ועד מחלף סומך, מזרחית לקרית אתא. שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, ציין כי ההליך התחרותי יערך בשני שלבים: שלב המיון המוקדם של המתמודדים ושלב בחירת ההצעה הזוכה בו יוזמנו להשתתף המתמודדים שהוכרזו ככשירים בשלב המיון המוקדם (P.Q).

ממשרד התחבורה נמסר כי, קטע הכביש הצפוני שאורכו כ-17 קילומטרים יופעל ככביש אגרה וייסלל במתכונת B.O.T שבו היזם מתכנן, מממן ומפעיל את הכביש לתקופה של 30 שנה. העבודות להארכת הכביש צפונה צפויות להסתיים בתוך שלוש שנים. הארכת כביש 6 צפונה מבוצעת במסגרת תוכניתו של השר כץ לחיבור הגליל והנגב למרכז הארץ - תוכנית "נתיבי ישראל" - שתיצור רשת ארצית של כבישים ומסילות ברזל מקרית שמונה ונהריה שבצפון ועד משאבי שדה ואילת שבדרום.

המכרז שפורסם כולל שני קטעי כביש. הקטע הראשון מתחיל ממבואות יקנעם ומגיע עד למחלף תל קשיש. מדובר בקטע שאורכו כחמישה קילומטרים, הכולל מנהרה באורך של 1.7 קילומטרים. הקטע השני של הכביש, באורך של 12 קילומטרים מתחיל ממחלף תל קשיש, עובר דרך מחלף העמקים ומגיע עד למחלף סומך, צפונית מזרחית לקרית אתא. הקטע כולל שתי מנהרות: מנהרת רכסים שאורכה כ-2.4 קילומטרים ומנהרת איבטין, באורך של כ-400 מטר.

עוד צוין כי, סלילת הקטע השני של הכביש כוללת שדרוג של שני קטעי כביש 70 שישמשו כחלק מכביש 6. קטעים אלה לא יופעלו כנתיב אגרה. כביש 6 משתרע כיום על כ-140 קילומטרים ממחלף מאחז שליד בית קמה שבדרום ועד מחלף עין תות הסמוך לאליקים שבצפון. קטע הכביש ממחלף שורק ועד עין תות הוא כביש אגרה.

שר התחבורה ציין כי, בחודשים הקרובים תחל חברת חוצה ישראל בעבודות הסלילה של הקטע הדרומי של כביש חוצה ישראל מלהבים לשוקת, זאת בהתאם לתוכנית "נתיבי ישראל". המשך סלילת כביש 6 צפונה ודרומה הוא חלק ממהפכה שמשרד התחבורה מוביל כיום לקירוב הפריפריה למרכז הארץ. "הארכת כביש 6 צפונה תקצר את הדרך ותהווה נדבך חשוב לפיתוח התעסוקה וההתיישבות באזור הצפון", אמר כץ.