איגוד המשתמשים בהובלה ימית יוזם תביעת נזיקין בגין השביתה בנמלים
הנהלת אגוד המשתמשים בהובלה ימית החליטה לנקוט בצעדים משפטיים, לרבות תביעת נזיקין כנגד עובדי הנמלים וההסתדרות. זאת כדי לפצות את הנפגעים עקב ההשבתה הארוכה. האיגוד ירכז את מערך התביעות ויממן את ההוצאות עד לסיום ההליכים
00:00 ,16.08.2004
הנהלת האיגוד סבורה שלא ניתן לעבור לסדר היום, מול נזקי שביתה, שנגרמים אחת לתקופה ללא מענה הולם.
הנהלת אגוד המשתמשים בהובלה ימית החליטה לנקוט בצעדים משפטיים, לרבות תביעת נזיקין כנגד עובדי הנמלים וההסתדרות. זאת כדי לפצות את הנפגעים עקב ההשבתה הארוכה. האיגוד ירכז את מערך התביעות ויממן את ההוצאות עד לסיום ההליכים.
הנהלת האיגוד סבורה שלא ניתן לעבור לסדר היום, מול נזקי שביתה, שנגרמים אחת לתקופה ללא מענה הולם.
אייל מלמוד (בתמונה), יו"ר הארגון, ציין כי הכוונה היא להביא את כל מי שפוגע במהלך התקין של סחר החוץ הישראלי לשקול בעתיד איזה מחיר הוא ישלם. "כיום, המחיר שעובדי הנמלים משלמים הוא לא רק אפסי, אלא הם גם מגדילים את הכנסתם כתוצאה משביתה", אמר.
איגוד המשתמשים קרא לחברות שניזוקו מהשביתה, להצטרף לאלה שכבר החלו להעביר מסמכים, על מנת לבסס תביעות משפטיות. חברות היכולות להוכיח נזק כספי שנגרם להם, הניתן להוכחה כנזק ישיר או עקיף, מתבקשות להעביר הנתונים בחזרה בדחיפות, אמר מלמוד.
איגוד המשתמשים מייחס למושג "נזק ישיר" מקרים כגון סחורה שהתקלקלה; מכולות שנתקעו ביציאה מהנמל וכספים נוספים ("מיותרים") ששולמו בגין עלויות הובלה, תום מסע, דמי המתנה ואחסנה של מטענים; הפרשי עלות בגין הובלה אווירית; הפרשי עלות בגין הובלה דרך נמלי מצרים; חכירת אניות (צ'רטר); עלויות מימון בשל הפסקת ייצור במפעל; פיצויים מוסכמים בגין הסכמים שהופרו בשל אי עמידה בלוח זמנים (רק מטענים שניתן להוכיח ש"נתקעו" בנמל) וכיוצא באלה.
ולמושג "נזק עקיף" מייחס האיגוד למקרים כגון הפסדים בגין חוזים עתידיים שבוטלו בשל אי עמידה ואספקה בלוחות זמנים, אי עמידה בלוחות זמנים בשל חומר גלם שלא סופק בשל השביתה, נזקי השבתת מפעלים, צמצום עובדים ומשמרות וכיוצא באלה.
הנהלת אגוד המשתמשים בהובלה ימית החליטה לנקוט בצעדים משפטיים, לרבות תביעת נזיקין כנגד עובדי הנמלים וההסתדרות. זאת כדי לפצות את הנפגעים עקב ההשבתה הארוכה. האיגוד ירכז את מערך התביעות ויממן את ההוצאות עד לסיום ההליכים.
הנהלת האיגוד סבורה שלא ניתן לעבור לסדר היום, מול נזקי שביתה, שנגרמים אחת לתקופה ללא מענה הולם.
אייל מלמוד (בתמונה), יו"ר הארגון, ציין כי הכוונה היא להביא את כל מי שפוגע במהלך התקין של סחר החוץ הישראלי לשקול בעתיד איזה מחיר הוא ישלם. "כיום, המחיר שעובדי הנמלים משלמים הוא לא רק אפסי, אלא הם גם מגדילים את הכנסתם כתוצאה משביתה", אמר.
איגוד המשתמשים קרא לחברות שניזוקו מהשביתה, להצטרף לאלה שכבר החלו להעביר מסמכים, על מנת לבסס תביעות משפטיות. חברות היכולות להוכיח נזק כספי שנגרם להם, הניתן להוכחה כנזק ישיר או עקיף, מתבקשות להעביר הנתונים בחזרה בדחיפות, אמר מלמוד.
איגוד המשתמשים מייחס למושג "נזק ישיר" מקרים כגון סחורה שהתקלקלה; מכולות שנתקעו ביציאה מהנמל וכספים נוספים ("מיותרים") ששולמו בגין עלויות הובלה, תום מסע, דמי המתנה ואחסנה של מטענים; הפרשי עלות בגין הובלה אווירית; הפרשי עלות בגין הובלה דרך נמלי מצרים; חכירת אניות (צ'רטר); עלויות מימון בשל הפסקת ייצור במפעל; פיצויים מוסכמים בגין הסכמים שהופרו בשל אי עמידה בלוח זמנים (רק מטענים שניתן להוכיח ש"נתקעו" בנמל) וכיוצא באלה.
ולמושג "נזק עקיף" מייחס האיגוד למקרים כגון הפסדים בגין חוזים עתידיים שבוטלו בשל אי עמידה ואספקה בלוחות זמנים, אי עמידה בלוחות זמנים בשל חומר גלם שלא סופק בשל השביתה, נזקי השבתת מפעלים, צמצום עובדים ומשמרות וכיוצא באלה.
עשוי לעניין אותך
10.08.2004
אייל מלמוד נבחר כיו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים בחיפה והצפון
03.08.2004
המגזר הפרטי משיב מלחמה: 10 חברות הגישו תביעות אישיות נגד בכירי הוועדים בנמלים וההסתדרות
02.08.2004
הפגנות סוערות בנמל חיפה ובירושלים כנגד העיצומים בנמלים
01.08.2004
הנזק המצטבר מהשביתה בנמלים כ- 3.8 מיליארד ש"ח
01.08.2004
גולד ליין מציעה שרותי יצוא לנמלי ארה"ב, צפון אירופה והים התיכון בשטעון דרך טורקיה
28.07.2004
עודד טירה: על הממשלה להנהיג ועל ההסתדרות לשמור חוק ולסיים את המשבר בנמלים עוד הלילה