בהצהרה שפרסם הארגון נאמר כי הדבר יעכב את הפעילות בכל הנמלים בעולם ותביא בסופו של דבר לגידול בדרישה לשטחי אחסון נוספים
בהודעה שפרסם הארגון נמסר כי ההשפעה ההרסנית של ההמלצה לסרוק 100% מהמכולות המיועדות לארה"ב היא ברורה. לדברי הארגון, הפעילות בכל הנמלים בעולם תתעכב ותביא בסופו של דבר לגידול בדרישה לשטחי אחסון נוספים. כמו כן, לדברי הארגון, הצפיפות בנמלים ובקישורים לנקודות בעורף תגבר ותיהפך ל"בלתי נסבלת".
כידוע, המלצות הוועדה שמונתה להסיק מסקנות מאירועי 11 בספטמבר כוללת המלצה לסרוק 100% מהמכולות לפני שהן מועלות על האוניות המגיעות ביבוא לארה"ב. כאמור, המלצות אלה זוכות להתנגדות ארגון FIATA, איגוד המשלחים הבינ"ל.
כמו כן טוען איגוד המשלחים הבינ"ל כי בנוסף יהיה צורך להתקין ציוד נוסף בנמלים על מנת לעמוד בדרישות של ארה"ב לסריקת כל מכולה ומכולה המיוצאת לארה"ב. הדבר יעלה מיליוני דולרים, טוען הארגון בהצהרה שפרסם בשבוע שעבר, אולי אפילו מיליארדים.
לדברי הארגון, סריקה של 100% מהמכולות הינה פשוט בלתי אפשרית מכיוון שהיא תאט באופן משמעותי את הסחר העולמי ותהווה עיכוב משמעותי לזרימה חלקה של שרשרת התובלה.
הארגון טוען כי אנשי תעשיית השילוח מאמינים כי הצהרות מתקדמות טכנולוגית של מטען במכולות- אשר כבר זמינות במטענים המופנים לארה"ב – יהפכו ברות יישום עבור כל המשלוחים החל משנת 2009 - וכי ביחד עם תשתית מספקת של אינפורמציה מוקדמת הדבר יהווה גישה מעשית ויעילה בהרבה מאשר ההצעה הנוכחית. לדברי הארגון, נקיטה במדיניות של צעדים נוספים לשם קבלת והערכת מידע לפני העברת מטענים יחזקו בנוסף את האסטרטגיה הנ"ל.
כמו כן טוען הארגון כי אימוץ הדדי של יוזמות ביטחוניות שכבר התקבלו ברחבי העולם כגון –C-TPAT וכן AEO יעזרו בנוסף להערכות הביטחוניות.
לדברי הארגון, FIATA מעוניינת בנוהלי עבודה בעלי ערך בטחוני גבוה ואנשיה בטוחים כי ההתנגדות ליוזמה לסריקת 100% מהמכולות המגיעות לארה"ב משותפת לצדדים רבים נוספים המעורבים בעניין.
לדברי הארגון, היוזמה תיצור עול על הסחר הבינלאומי ותוסיף לו עלויות רבות שלא לצורך.