ביום ראשון שעבר, לקראת כניסתה של האניה Norasia Taurus לנמל דמייטה שבמצרים, פרצו להבות בסיפונים העליונים של האניה, תחילה בשתי מכולות עליונות. לאחר מספר נסיונות כיבוי תוך נסיון להסתייע בגוררות הנמל, פנו בעלי האניה לחברת הנצלה בכדי שזו תסייע בכיבוי הדליקה.
במקביל, הורה רב החובל, להסיט את האניה מרחק שישה ק"מ מהכניסה לנמל. הדליקה גרמה לפגיעה ישירה במספר מכולות והסיבת הדליקה עדיין לא ברורה.
לאור העובדה שעדיין נותרו כיסי אש וההדליקה עדיין לא כובתה כליל, פנו בעלי לעזרת חברת ההנצלה SMIT Salvage B.V ובמקביל הכריזו על "היזק כללי" (General Average), שמשמעותה דרישה לתשלום, המתחלקת בין כל אלו שמטענם ניצל ובעל האונייה, עבור פיצוי בגין אובדן או נזק שנגרמו לאניה בעקבות מאמצי חילוץ האניה מהסכנה. השריפה כובתה כליל לפני שלושה ימים.
גורמים שונים מעריכים ש- 70 מכולות בקירוב נפגעו ישירות מהלהבות ובעקבות פעולות הכיבוי. ההערכה הרווחת כעת היא שיתכן וגם מטענים ישראלים, שיועדו להגיע לישראל בשטעון מנמל דמייטה, נפגעו מהדליקה.
האניה פועלת בשירות ה- AMS של נוראסיה והיא פוקדת נמלים בסין, טייוואן, מלזיה, סרי לנקה, רומניה ומצרים.
בעלי האניה נוראסיה טאורוס הכריזו על "היזק כללי"
ביום ראשון שעבר, לקראת כניסתה של האניה Norasia Taurus לנמל דמייטה שבמצרים, פרצו להבות בסיפונים העליונים של האניה, תחילה בשתי מכולות עליונות. לאחר מספר נסיונות כיבוי תוך נסיון להסתייע בגוררות הנמל, פנו בעלי האניה לחברת הנצלה בכדי שזו תסייע בכיבוי הדליקה
00:00 ,27.07.2005
עשוי לעניין אותך
21.07.2005
MSC: רכשה אנית מכולות שהוכרזה רשמית כגדולה בעולם
19.07.2005
איגוד לשכות המסחר קורא להתנתקות כלכלית נכונה מרצועת עזה
17.07.2005
חברת אופיס טקסטיל השקיעה 20 מליון שקל בקו חדיש להלבנת בדים
11.07.2005
צ'יינה שיפינג: שירות שבועי חדש מזרח רחוק-ישראל-צפון אמריקה
10.07.2005
תוכנית היורו-מד (Euro-Med)ׂנכנסת לתהליך היישום
05.07.2005
ברוש: מעבר של סחורות זולות בלתי תקניות מעזה לישראל עלולות לפגוע במשק הישראלי