גורמי תיירות בשטחים פנו ל"מנו ספנות" בבקשה: לפעול להבאת תיירים וצליינים בדרך הים לישראל
גורמי תיירות בכירים מאזור בית לחם והגדה, פנו באחרונה למשה מנו, המנכ"ל והבעלים של חברת "מנו ספנות" וביקשו ממנו לפעול להחזרת התיירות הימית, שהביאה לישראל מדי שנה, מאות אלפי תיירים וצליינים באוניות נוסעים דרך נמלי הארץ
00:00 ,31.12.2003
גם ממשרד התיירות שאלו כיצד אפשר להחזיר את התיירות הימית לארץ * משה מנו: רק שינוי באקלים המדיני באזור יביא את התיירים
גורמי תיירות בכירים מאזור בית לחם והגדה, פנו באחרונה למשה מנו, המנכ"ל והבעלים של חברת "מנו ספנות" וביקשו ממנו לפעול להחזרת התיירות הימית, שהביאה לישראל מדי שנה, מאות אלפי תיירים וצליינים באוניות נוסעים דרך נמלי הארץ.
"גורמי התיירות מבית לחם, סיפרו לי על מצבם הקשה דווקא בתקופה זו של חג המולד והזכירו ימים טובים, שבהם שיתפנו עמם פעולה ומאות אוטובוסים עם אלפי תיירים שירדו מאוניות בנמל חיפה, הגיעו לבית לחם" אומר משה מנו ומוסיף "הם ביקשו שאפעיל את קשרי עם סוכני הנסיעות בחו"ל, לחדש את התיירות הימית".
לדברי משה מנו, יהיה קשה מאוד לשנות את המצב "ללא שינוי באקלים המדיני באזור". התיירות הימית של הצליינים היא "זולה ולעתים נוחה יותר לצליין המשלב נופש בים התיכון עם ביקור במקומות הקדושים, אבל אף תייר לא מוכן לעשות זאת בתקופה של אי שקט בטחוני ואף סוכן נסיעות לא יעלה הצעה כזאת לפני קבוצות פוטנציליות של צליינים".
משה מנו מספר גם על פניות דומות ממשרד התיירות, שביקשו ממנו עצה כיצד להחזיר את התיירות הימית לישראל. "זהו אינטרס כלכלי שלנו ושל הפוליטיקאים לעשות זאת, אבל לצערנו, קודם כל יש להביא לרגיעה ביטחונית ורק אחר כך נוכל להחזיר את התיירים אלינו".
בעשור האחרון, הביאה חברת "מנו ספנות" באוניותיה לנמלי הארץ כמיליון תיירים וצליינים. עד לפרוץ האינתיפאדה האחרונה, לפני כשלוש שנים, הגיעו באוניות החברה מדי שנה כ- 150,000 תיירים, שהגיעו לביקור של יום או יומיים במקומות הקדושים, בעיקר בירושלים ובית לחם. מאז שהתעוררה הבעיה הביטחונית, נפסק כמעט לחלוטין זרם הצליינים ממדינות אירופה דרך נמלי ישראל.
גורמי תיירות בכירים מאזור בית לחם והגדה, פנו באחרונה למשה מנו, המנכ"ל והבעלים של חברת "מנו ספנות" וביקשו ממנו לפעול להחזרת התיירות הימית, שהביאה לישראל מדי שנה, מאות אלפי תיירים וצליינים באוניות נוסעים דרך נמלי הארץ.
"גורמי התיירות מבית לחם, סיפרו לי על מצבם הקשה דווקא בתקופה זו של חג המולד והזכירו ימים טובים, שבהם שיתפנו עמם פעולה ומאות אוטובוסים עם אלפי תיירים שירדו מאוניות בנמל חיפה, הגיעו לבית לחם" אומר משה מנו ומוסיף "הם ביקשו שאפעיל את קשרי עם סוכני הנסיעות בחו"ל, לחדש את התיירות הימית".
לדברי משה מנו, יהיה קשה מאוד לשנות את המצב "ללא שינוי באקלים המדיני באזור". התיירות הימית של הצליינים היא "זולה ולעתים נוחה יותר לצליין המשלב נופש בים התיכון עם ביקור במקומות הקדושים, אבל אף תייר לא מוכן לעשות זאת בתקופה של אי שקט בטחוני ואף סוכן נסיעות לא יעלה הצעה כזאת לפני קבוצות פוטנציליות של צליינים".
משה מנו מספר גם על פניות דומות ממשרד התיירות, שביקשו ממנו עצה כיצד להחזיר את התיירות הימית לישראל. "זהו אינטרס כלכלי שלנו ושל הפוליטיקאים לעשות זאת, אבל לצערנו, קודם כל יש להביא לרגיעה ביטחונית ורק אחר כך נוכל להחזיר את התיירים אלינו".
בעשור האחרון, הביאה חברת "מנו ספנות" באוניותיה לנמלי הארץ כמיליון תיירים וצליינים. עד לפרוץ האינתיפאדה האחרונה, לפני כשלוש שנים, הגיעו באוניות החברה מדי שנה כ- 150,000 תיירים, שהגיעו לביקור של יום או יומיים במקומות הקדושים, בעיקר בירושלים ובית לחם. מאז שהתעוררה הבעיה הביטחונית, נפסק כמעט לחלוטין זרם הצליינים ממדינות אירופה דרך נמלי ישראל.
עשוי לעניין אותך
30.12.2003
אולמרט: "בכוונת משרד התמ"ת להמשיך את עבודת המיגון באזור התעשייה עטרות בשנת 2004 בעלות של 4.5 מיליון
30.12.2003
עיכובים משמעותיים בטיפול בתיקים בתחנת ההסגר באשדוד
30.12.2003
ליברמן: רכבת ישראל תחל בחודש הבא בהקמת שתי תחנות רכבת במודיעין
30.12.2003
מטה כחול-לבן בהתאחדות התעשיינים מכריז על תחרות נושאת פרסים למצטיינים ברכישות תוצרת הארץ
30.12.2003
יוני איזאקוב יכהן כמנכ"ל קוראל שירותי ים
30.12.2003
9,000 צעירים יהודים יגיעו לארץ במהלך חודשי דצמבר-פברואר במטוסי אל על, במסגרת פרויקט "תגלית"