ענקית הספנות השוויצרית MSC מתכוונת להשתלט על חברת Gram Car Carriers GCC בעסקה פוטנציאלית שמעריכה את ספקית הטונאז׳ השלישית בגודלה בעולם של אניות גלנוע בכ-700 מיליון דולר.
ההצעה בוצעה באמצעות חברת הבת Shipping Agencies Services) SAS) והיא מהווה פרמיה של 28.3% למחיר המניה של GCC ב-23 באפריל.
מועצת המנהלים של חברת GCC, הנסחרת בבורסה לני״ע באוסלו, שדיווחה על צבר הכנסות של 794 מיליון דולר בסוף הרבעון הראשון, החליטה פה אחד להמליץ לבעלי המניות לקבל את ההצעה. בעלי המניות, לרבות חברי הדירקטוריון וההנהלה, המחזיקים ביחד בכ-55.85% מהון המניות המונפק של החברה, התחייבו בתנאים מסוימים לקבל את ההצעה.
יו״ר GCC, איבר מיקלבוסט: ״ההצעה הוולונטרית על ידי אחת הקבוצות הימיות המובילות בעולם, היא אימות של העמדה הייחודית ש-GCC בנתה כספקית מובילה בתחום הספנות לרכב ולמחויבות ארוכת הטווח שהטיל הצוות כולו. הדירקטוריון מרוצה שההצעה מייצגת הערכה הוגנת של GCC, כפי שבא לידי ביטוי גם בהמלצה לבעלי המניות לקבל את ההצעה״.
העסקה צפויה להיסגר במהלך הרבעון השלישי או לכל המאוחר ברבעון הרביעי של 2024.
בדו״ח שנערך לאחרונה על ידי חברת Clarksons Research נכתב כי ״מובילי הרכב היו בין הענפים החמים ביותר של הספנות בשנים האחרונות״, נכתב. על פי הנתונים, הסחר במכוניות בים נמצא בתנופה יוצאת דופן בשנים האחרונות, והתאושש ב-38% על פני 2021-2023 לאחר ירידה של 20% בעקבות מגפת הקורונה בשנת 2020.
המהלך של חברת MSC לרכישת צי של 18 מובילי רכב בבעלות גראם מציג אלמנטים עסקיים המוכרים לקבוצת MSC, שכבר מחזיקה בשתי ספינות של 6,700 ceu ומובילה בקביעות נפח חשוב של מכוניות במכולות.