חברות ספנות רבות הודיעו ללקוחותיהם על עלייה של 200 דולר ל-TEU ביבוא מכולות מהמזרח החל מ-1 באפריל. יבואן גדול: השוק מקבל בהבנה את עליית המחירים. המחירים היו נמוכים מדי
החל מהיום, 1 באפריל, החלו חברות הספנות הפועלות ביבוא סחורות מהמזרח להעלות את תעריפי היבוא בשיעור של כ-200 דולר ל-TEU. חברת צים היתה הראשונה אשר הודיעה על כוונת להעלות את התעריפים בשיעור זה וחברות הספנות האחרות אימצו גם הם מגמה זאת והלכו בעקבותיה. חברות הספנות הסבירו ללקוחותיהם כי ההעלאה נדרשת על מנת לשמור על רמת שירות ועל אמינותם של קווי ההובלה.
נציין כי מדובר בשינוי חיובי לאחר תקופה של שישה חודשים בהם מגמת הירידה במהלכה מחירי ההובלה המשיכו לצנוח מטה מטה.
יש לציין כי המהלך הזה מתקבל בהבנה על ידי רוב הלקוחות – היבואנים – אשר מודעים לעובדה כי הם אינם יכולים להמשיך ולקבל שירות נאות בעת שחברות הספנות סופגות הפסדים כספיים רבים על תפעול הקווים. לדבריו יבואן גדול במשק הישראלי, המחירים בשוק היו נמוכים מדי ואין ספק כי הם צריכים לעלות. לדברי אותו יבואן, השוק מקבל בהבנה את עליית המחירים אם כי התעריף החדש נתון בדרך כלל למשא ומתן בין הלקוח לחברת הספנות.
נזכיר כי גד שפר, יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, התבטא בנושא זה לאחרונה ואמר כי בעלי המטענים מבינים את הצורך לשקם את מחירי ההובלה הימית אך הוא הזהיר מפני הניסיון לעשות שיקום זה על גבם של היבואנים הישראלים בלבד.
החל מהיום: עלייה בתעריפי ההובלה הימית ביבוא מהמזרח
חברות ספנות רבות הודיעו ללקוחותיהם על עלייה של 200 דולר ל-TEU ביבוא מכולות מהמזרח החל מ-1 באפריל. יבואן גדול: השוק מקבל בהבנה את עליית המחירים. המחירים היו נמוכים מדי
00:00 ,01.04.2009
עשוי לעניין אותך
31.03.2009
צים: הפסד נקי של 332 מיליון דולר לשנת 2008
30.03.2009
צים: היטל משקל למכולות
29.03.2009
אלון רווה מונה לתפקיד סמנכ"ל הכספים של צים
24.03.2009
צים תפעיל קו בין סין לארה"ב בשיתוף Grand Alliance
22.03.2009
גד שפר מזהיר: לא ניתן לשקם מחירי ההובלה על גבם של היבואנים הישראלים בלבד
16.03.2009
סעיפי שיפוט והוראות התיישנות – עדכוני פסיקה