נציגי קונפרנס EMTA צפון- מערב אירופה – ישראל ביקשו לעדכן את היטלי הדלק בשל המעבר לדלק דל גופרית שהנו יקר יותר מדלק רגיל. לאחרונה העלה נמל לימסול דרישה כי האוניות שיגיעו אליו ישתמשו בדלק דל גופרית בלבד
לאור השימוש הגובר הנדרש על ידי הרשויות באירופה בדלק דל גופרית העלו נציגי הקונפרנס EMTA צפון-מערב אירופה – ישראל בפני הנהלת איגוד המשתמשים בהובלה ימית, בקשה לשינוי בקביעת היטלי הדלק מצפון – מערב אירופה לישראל.
דלק דל גופרית יקר יותר מדלק רגיל. כיום, כל אונייה העוברת במפרץ ביסקאיה למערב אירופה, נדרשת להשתמש בדלק דל גופרית. עקב כך, סוכם על תוספת קבועה של 5 דולר למכולה 20 רגל ו-10 דולר למכולת 40 רגל, להיטל הדלק בקו בין ישראל לצפון-מערב אירופה. ההיטל הוא ביבוא וביצוא. תוקף השינוי הינו החל מה-15 באוקטובר 2007.
יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, גד שפר, אמר כי למרות שהמשתמשים בהובלה ימית אינם ששים לשום התייקרות בהובלה הימית, הרי לתוספת היטל זה הם מתייחסים בהבנה, שכן המשמעות היא שיפור באיכות הסביבה.
היחס כיום בין השימוש בדלק רגיל לבין השימוש בדלק דל-גופרית במסע האניות בין ישראל לצפון-מערב אירופה הנו 36.5% דלק דל גופרית ו-63.5% דלק רגיל, והמגמה היא להרחיב את השימוש בדלק דל גופרית.
יצוין כי לאחרונה העלה נמל לימסול דרישה כי האוניות שיגיעו אליו ישתמשו בדלק דל גופרית בלבד, והמשמעות היא כי ייתכן שרוב ההובלה הימית לישראל וממנה תעבור לשימוש בדלק דל גופרית.
המגמה הירוקה משפיעה על היטלי הדלק
נציגי קונפרנס EMTA צפון- מערב אירופה – ישראל ביקשו לעדכן את היטלי הדלק בשל המעבר לדלק דל גופרית שהנו יקר יותר מדלק רגיל. לאחרונה העלה נמל לימסול דרישה כי האוניות שיגיעו אליו ישתמשו בדלק דל גופרית בלבד
00:00 ,16.10.2007
עשוי לעניין אותך
15.10.2007
לשכת התאום של הארגונים הכלכליים: נדרשים שינויים בתקציב 2008 ובתמהילו
15.10.2007
בריטיש איירווייס: גידול של 40% בצ'ק אין באינטרנט
15.10.2007
לופטהנזה: שיא במספר הנוסעים בקו לישראל
15.10.2007
נמל חיפה: הדיון בבית הדין לעבודה נדחה למחר בבוקר
15.10.2007
קרן השקעות יפנית תשקיע 15 מיליון דולר בחברות ישראליות
14.10.2007
חרמש במכתב פרידה: "תודה מיוחדת לאלה שלא הפריעו"