המכס האמריקאי יציג את תכנית 10+2

קרוב לודאי שהמכס האמריקאי ידרוש בעתיד הקרוב מבעלי המטענים הסוחרים בשוק האמריקאי לקבל מידע רחב בהרבה מהמקובל כיום לקראת הגעתה של הסחורה לנמלי ארה"ב. טיוטת התקנה, שתפורסם בסוף החודש, תחייב את בעל המטען לספק 10 סוגי מידע נוספים


00:00 ,01.10.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

קרוב לודאי שהמכס האמריקאי ידרוש בעתיד הקרוב מבעלי המטענים הסוחרים בשוק האמריקאי לקבל מידע רחב בהרבה מהמקובל כיום לקראת הגעתה של הסחורה לנמלי ארה"ב. טיוטת התקנה, שתפורסם בסוף החודש, תחייב את בעל המטען לספק 10 סוגי מידע נוספים
 
המכס האמריקאי (בשמו המלא: US Customs and Border Protection Agency) צפוי לפרסם בסוף החודש טיוטה מתכניתו הקרויה "10+2". מיד עם פרסום הטיוטה יאפשר המכס במשך 60-90 ימים לציבור הרחב להתייחס לתקנה ומיד אח"כ צפוי המכס להכריז באופן רשמי על החלתה. אכיפת התקנה צפוייה להתחיל שנה לאחר ההכרזה.
 
להערכת גופים בענף, תכנית ה- "10+2", מיד עם החלתה, תחייב את בעלי המטענים לספק 10 סוגי מידע נוספים ,חלקם "רגישים", לרבות השמות והכתובות של היצרן, מוכר ומקבל הסחורה, ארץ המקור.
 
יש לציין שבעלי מטענים רבים, משיקולי תחרות, יעדיפו שלא להציג מידע מסוג זה, כמו גם יצרנים (שאינם אמריקאים) שיעדיפו להשהות את מסירת המידע לרגע האחרון מה שעלול להוביל את המכס האמריקאי במקרים מסויימים שלא לאפשר את את טעינת הסחורה.
 
מטרת התכנית הינה לספק לרשויות השונות מידע מקיף ולאפשר זמן נוסף שבמהלכו תבוצע הערכת סיכונים מקיפה שתסמן בדיוק רב יותר משלוחים חשודים. עפ"י התקנה הקיימת כיום חייב בעל המטען לספק, 24 שעות לפני הטעינה, מידע בסיסי בלבד.