הפחתת היטל הצפיפות בנמלי ישראל

איגוד המשתמשים בהובלה ימית סיכם עם נציגי קונפרנס צפון מערב אירופה על הפחתת היטל הצפיפות למשך חודש ימים במהלכם יימשך המו"מ בין הצדדים על מציאת נוסחא חדשה לקביעת היטל צפיפות. עוד סוכם: תוספת קבועה של 5$ לכל TEU לאור השימוש הגובר בדלק דל גופרית


00:00 ,14.10.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

איגוד המשתמשים בהובלה ימית סיכם עם נציגי קונפרנס צפון מערב אירופה על הפחתת היטל הצפיפות למשך חודש ימים במהלכם יימשך המו"מ בין הצדדים על מציאת נוסחא חדשה לקביעת היטל צפיפות. עוד סוכם: תוספת קבועה של 5$ לכל TEU לאור השימוש הגובר בדלק דל גופרית
 
בפגישה שהתקיימה ביום חמישי שעבר בין נציגי הקונפרנס EMTA (הקונפרנס לצפון מערב אירופה) לבין נציגי איגוד המשתמשים בהובלה ימית, נקבע כי היטל הצפיפות בנמלי חיפה ואשדוד יופחת החל מה- 15 באוקטובר 2007.
 
כאמור, סוכם בין הצדדים על הפחתה בגובה ההיטל כך שבנמל חיפה ההיטל יעמוד על 15$ ל- TEU (במקום 55$ עד היום) ואילו בנמל אשדוד גובה ההיטל יעמוד על 38$ ל- TEU (במקום 90$ עד היום)
 
עוד נקבע כי הפחתה זו הינה לחודש ימים עד ה- 14 בנובמבר 2007, כשבמהלך החודש יימשכו דיונים בין נציגי הקונפרנס לנציגי האיגוד לגבי קביעת נוסחה חדשה לקביעת היטל הצפיפות, ככל הנראה, על בסיס שינוי חודשי ולא תלת חודשי כפי שהיה עד היום. זאת, בשל השינויים המשמעותיים ברמות הצפיפות בנמלים מחודש לחודש.
 
במהלך הפגישה העלו נציגי הקונפרנס בקשה לשינוי בקביעת היטלי הדלק מצפון מערב אירופה לישראל. זאת לטענתם, לאור השימוש הגובר הנדרש ע"י הרשויות באירופה בדלק דל גופרית בחלקים נרחבים באירופה – דלק שהוא יקר יותר מדלק רגיל.
 
לטענת נציגי הקונפרנס, היחס בין השימוש בדלק רגיל לבין השימוש בדלק דל- גופרית (Low Sulphur Fuel) במסע האניות בין ישראל לצפון-מערב אירופה הנו 36.5% דלק דל גופרית ו- 63.5% דלק רגיל. אי לכך, סוכם בין האגוד לבין הקונפרנס על ביבוא וביצוא להיטל הדלק בקו בין ישראל לצפון-מערב אירופה על תוספת קבועה של $5 ל- TEU. תוקף השינוי הינו החל מה- 15 באוקטובר 2007.