ההחלטה שנתקבלה תכלול את סיומם של כל ההסכמים המשותפים ובכללם את השירות המשותף עם חברת WAL (בשמה המלא West-Afrika Linien-Dienste) החל מסוף חודש נובמבר.
ארבעת האניות בנות 1100 TEUשפעלו בשירות, יועברו לפעילות באזורי סחר אחרים.
מר ריצ'רד מלור, המנהל הכללי של P&O Nedlloyd, אמר כי הסחר הנוכחי עם אזור מערב אפריקה מושפע מחוסר יציבות פוליטית וכלכלית הקיימת באזור. יחד עם זאת, מר מלור מציין כי P&O Nedlloyd אינה פוסלת את האפשרות שבעתיד, כאשר תנאי השוק ישתפרו, תחזור החברה להפעיל את השירות בסחר אירופה – מערב אפריקה.
במקביל, הידיעון השבועי Dynamar מדווח על שירות חדש בסחר אירופה – אפריקה, שיופעל על ידי החברות Delmas ו- OTAL (חברת בת של Delmas). השירות החדש, הנקרא Luanda Shuttle, ייחל לפעול בסוף חודש אוקטובר, ויציע פקידה בנמלי Leixoes, Lisbon, Abidjan, Luanda, Abidjan, Leixoes.
במסגרת השירות יופעלו 2 אניות בנות 500 TEU כל אחת, בתדירות של 14 יום.