גורל הנמל יפול ויקום על פקידה שבועית

סקר שפורסם לאחרונה בבלגיה מציין את גודל וקיבולת האוניות בקווי הסחר אסיה-אירופה כגורם מכריע בתפוקה ובהצלחתם של נמלים בצפון אירופה


12:52 ,14.04.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

מחקר עכשווי שהתפרסם בבלגיה קובע שהגדלת גודל האוניות בקווי הסחר אסיה-אירופה גורמות לפקידה שבועית להוות גורם מכריע בהצלחתו או בכשלונו של נמל בצפון אירופה כיום.

 

על פי המחקר, שפורסם ב"PortEconomics",  שנערך על ידי פרופסור לתחבורה באוניברסיטת אנטוורפן, הגודל הממוצע של האוניות בקווי הסחר אסיה-אירופה גדל מ-4,250 TEU ב-1998 ל-12,200 TEU ב-2015, מה שאומר שפקידה שבועית לפני למעלה מ-15 שנים הפיקה 80-100 אלף TEU עבור נמל ופקידה שבועית ב-2015 מפיקה 235-330 אלף TEU, עלייה של למעלה מ-300%.

 

בנוסף לגודלי האוניות, חלה ירידה , בהתאמה, למספר הקווים של צפון אירופה-המזרח הרחוק, משיא של 30 שירותים ב-2006 ל-20 כיום.

 

הצפי כיום, על פי המחקר, ששירות שבועי בין אסיה-אירופה יפעל עם 10-11 אוניות בעלות קיבולת של 20 אלף TEU ואלה יכניסו לנמל 385-540 אלף TEU בשבוע.