לאחר משא ומתן לילי בין התאחדות התעשיינים לאוצר, סוכם כי ההסכמים הישנים בנושא הפרמיות של העובדים ומבנה חברות הנמל יישמרו. אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות: ההישגים סוללים את הדרך להידברות על הסכמי השכר
שביתת עובדי נמלי אשדוד, חיפה ואילת שהייתה צפויה להתחיל היום, בוטלה לאחר משא ומתן לילי בין משרד האוצר לשרגא ברוש, יו"ר האחדות התעשיינים.
ההסתדרות וועדי העובדים איימו כבר בשבוע שעבר כי ישביתו את שלושת נמלי הים אם לא יכבד משרד האוצר את הסכמי השכר שנחתמו עימם. לקראת סוף השבוע הוציאה ההסתדרות התראה לפיה, באם לא יושמו הדרישות של העובדים, יופר השקט בנמלים החל מתחילת השבוע וללא זמן מוגבל. אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, מסר כי, אינו בוחל באמצעים ומוכן להכריז על שביתה כללית בנמלי הים.
לאחר שחרור ההתראה, פנה גד שפר, יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית במכתב דחוף לשר האוצר, יובל שטייניץ, ושר התחבורה, ישראל כץ, בו הוא מבקש מהם להתערב ולמנוע את השבתת נמלי הים ולמזער הנזק ליבואנים ויצואנים.
לבסוף נדחתה השביתה אתמול ב-24 שעות לאחר התערבות התאחדות התעשיינים וברוש. בפגישה שנערכה עם משרד האוצר אמש, סוכם כי ההסכמים הישנים בנושא הפרמיות של העובדים ומבנה חברות הנמל יישמרו. מדובר בהסכמים קודמים שנערכו בנמלים בשנים 2001 ו-2005.
צבי פלדה, יו"ר אומר היום כי בפגישה אתמול "יושרו אי ההבנות בין הממונה על השכר לבין ועדי העובדים ואי לכך נמנעה השביתה". הוא מציין כי, ההתערבות של התאחדות התעשיינים לא תימשך עתה במשא ומתן על הסכמי השכר, אלא אם כן יצטרכו אותה.
"חבל שהיינו צריכים לאיים בשביתות" אומר היום אדרי. לדבריו, מה שהושג במשא ומתן אמש, היה מה שההסדרות ביקשה להשיג לפני האיומים בשביתה. על התערבותה של התאחדות התעשיינים הוסיף אדרי כי "התאחדות התעשיינים הבינה שפה תהיה שביתת חינם כי לא יעלה על הדעת שהסכם קיבוצי שמתקיים כבר עשר שנים יופר. הם הצליחו לשכנע את האוצר, אולי מגוף אחר זה נשמע אחרת".
ההישגים האלה, מציין אדרי, סוללים את הדרך להידברות על הסכמי השכר. "יש לנו כמה דברים עקרוניים" אומר אדרי, "יש לדאוג לדור ב' של העובדים משנים 2004-2005 שלא קיבלו את הסכמי השכר וגם הורידו להם את דמי ההבראה. לדוגמה, הדור הזה בכוונתנו לדאוג להם לתוספת שכר מעבר לתוספת השכר הרגילה".
אם גם במשא ומתן הזה יגיעו למבוי סתום, מוסר פלדה כי התאחדות התעשיינים תתערב שוב אם יבקשו מהם. "אנחנו מקווים שהדברים יסתדרו מעצמם". הוא מוסיף. לפי אדרי, במשא ומתן הזה ההסתדרות והעובדים לא יוותרו "או שפותרים את הבעיה או שיוצאים למאבק" אומר אדרי.
נזכיר כי, העובדים דורשים לקבל תוספות שכר של 6.25% ומענקים שנקבעו לכלל עובדי המגזר הציבורי לפני כחודש. כמו כן, ישנה תוספת שכר של 5% נוספים עבור עובדי נמל שנקלטו בשנים 2004-2005, שעד עתה לא נהנו מתוספות השכר בגין הרפורמה בנמלים, וגם לא מתוספת השכר במגזר הציבורי שניתנה לפני כשנתיים, הנאמדת ב-5%.
ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי, הגורמים הרלוונטיים במשרד האוצר עשו ועושים כל מאמץ על מנת למנוע את הפרעתה עבודה בנמלי הים. עם זאת, לא ניתן לאשר את דרישות השכר המופרזות שנדרשות על ידי הסתדרות העובדים וועדי עובדי הנמלים. וזאת לאחר שבמהלך חמש השנים האחרונות עלה שכרם בלמעלה מ-35% בעקבות הרפורמה בנמלי הים. בתוך כך, דורשים ועדי העובדים וההסתדרות להסיר את הפיקוח של הממונה על השכר על שכר העידוד.
משרד התחבורה לא התקבלה תגובה עד למועד הפרסום.
השביתה בנמלים בוטלה
לאחר משא ומתן לילי בין התאחדות התעשיינים לאוצר, סוכם כי ההסכמים הישנים בנושא הפרמיות של העובדים ומבנה חברות הנמל יישמרו. אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות: ההישגים סוללים את הדרך להידברות על הסכמי השכר
00:00 ,20.12.2010
עשוי לעניין אותך
19.12.2010
הפלסטינים: ישראל מעכבת הדואר הבינלאומי הפלסטיני
19.12.2010
החטא ועונשו: שירות MAE יפקוד בקביעות את נמל סט במקום פוס ומארסיי
19.12.2010
אמיר שני נבחר מחדש ליו"ר ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים
19.12.2010
השביתה בנמלים נדחתה למחר
19.12.2010
בקרוב ימונה מנכ"ל חדש למשרד התחבורה
19.12.2010
התמ"ת: הייצוא לסין בשנה האחרונה הסתכם ב-1.8 מיליארד דולר