"ישראל רק מנסה להסב תשומת לב". כך טען בכיר מצרי בפני הוועדה לתחבורה ולתקשורת המצרית, בנוגע למסילת הברזל הישראלית המתוכננת להיבנות במקביל לתעלת סואץ.
בהופיעו בפני הוועדה אמר הבכיר שלמול 35 מיליון המכולות החוצות את תעלת סואץ מדי שנה, תוכל מסילת הברזל הישראלית (כנראה הכוונה היא למסילת הברזל לאילת) לשנע מקסימום 2 מיליון מכולות בשנה, וזאת רק במידה והרכבת תהיה פעילה בכל יום ויום.
בדברו בפני הוועדה הדגיש הבכיר את הצורך בהרחבת מרכז תעלת סואץ. הבכיר היפנה את חברי הוועדה למחקרים של הבנק העולמי, שקבעו, לדבריו, שהרחבת נמל מזרח פורט סעיד תציב אותו כמקביל וכמתחרה לנמל סינגפור.
הבכיר קישר את הצורך הישראלי לבנות את מסילת הברזל ללחץ שהיא מפעילה כביכול בניסיון למנוע בניית גשר יבשתי בין מצרים לבין ערב הסעודית.