ניקרגואה מנסה לקבל את תמיכת רשויות האיחוד האירופאי לפרויקט תעלת ניקרגואה.
ניקרגואה מבקשת מהאיחוד האירופאי לתמוך בפרויקט הן כלכלית והן פוליטית, היות והיא רואה בו מכשיר שיעזור לה להשיג עצמאות כלכלית ולהיחלץ מהעוני.
עם הגשת הבקשה לאיחוד האירופאי מבקשת ניקרגואה לחפש מומחים לפרויקטים ימיים בסדר גודל שכזה במדינות כגון הולנד ודנמרק במהלך תקופת הבנייה, שאמורה לארוך חמש שנים (2015-2020), עם דגש מיוחד על עמידה בתנאים סביבתיים ואחריות חברתית.
לדברי שגריר ניקרגואה לאיחוד, הפרויקט הוגש לאישור היות וזה מבקש לקדם פרויקטים התומכים בהגברת הסחר הבינלאומי ובפיתוח של שיתופי פעולה בין מדינות.
עבודות הכרייה על התעלה, שאורכה 278 ק"מ, החלו בדצמבר האחרון. עלותו המשוערת של הפרויקט היא 50 מיליארד דולר.
נתיב המים המוצא יעבור דרך אגם ניקרגואה, הגדול באגמי אמריקה המרכזית. רוחבו יהיה בין 230-520 מטר ועומקו 27.6 מטר, מה שיאפשר מעבר אוניות מכולה גדולות.