נמל אשדוד במגעים לשת״פ אסטרטגי ראשון מסוגו עם DP WORLD

משלחת מטעם DP WORLD בראשות הסולטן אחמד בן סוליים, הגיעה לפגישה עם יו״ר נמל אשדוד אורנה הוזמן-בכור במטרה לגבש שיתוף פעולה שיתמקד בתחום הטכנולוגי תוך התמקדות ברציף 21


12:47 ,25.10.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

נמל אשדוד נמצא בשבועיים האחרונים במגעים מתקדמים לשיתוף פעולה עם חברת DP WORLD, שאחראית על שינוע של מעל לעשרה אחוזים מכלל המכולות בעולם ועם למעלה ל-80 טרמינלים בעולם.

 

בשבועות האחרונים התקיימה סדרת פגישות בין יו״ר הנמל, הגברת אורנה הוזמן-בכור, ומנכ״ל הנמל, מר שיקו זאנה, עם הסולטן אחמד בן סוליים, יושב ראש הקבוצה והמנכ״ל, וצוות ההנהלה של קבוצת DP WORLD.

 

לפגישה שהתקיימה בארץ הגיעה משלחת מטעם DP WORLD בראשות הסולטן ודובר בה על  שיתוף פעולה תפעולי טכנולוגי. השת״פ עוסק במספר סגמנטים תפעוליים וטכנולוגיים ברציף 21 המחודש שעתיד להיות הרציף הגדול והעמוק בנמלי ישראל. הרציף בו יוכלו לעגון מגה אניות בעלות קיבולת של 24 אלף מכולות, אניות הגדולות מסוגן בעולם, מיועד להיות בעל עורף לוגיסטי חצי אוטומטי.

 

האורחים הציעו לנמל טכנולוגיה חדישה המתקדמת ביותר בעולם בתחום המכולות, כמו כן נדונה גם סוגיית הפיכת נמל אשדוד לנמל שטעון אזורי לחברת DP WORLD, כל זאת תוך פיתוח וחיזוק העורף הלוגיסטי. האורחים מצדם גילו עניין רב בתחום החדשנות הטכנולוגית בנמל בייחוד תחום הסייבר וביקשו להכיר מקרוב את פרויקט הקמת החממה הטכנולוגית שמבוצע הימים אלו בשותפות בינלאומית.

 

נזכיר כי דירקטוריון חברת הנמל אישר תקציב השקעות של כ-2.4 מיליארד שקל לפיתוח הנמל בשנים הקרובות. מסך תקציב זה מוקצה להשקעה ברציף 21 סכום של מעל למיליארד שקל. התקציב כולל עבודות שדרוג של הרציף בעלות של 582 מיליון שקל, רכישת 5 מגה מנופי גשר בעלות של 220 מיליון שקל ופיתוח מסוף חצי אוטומטי בעורף רציף 21 בעלות של 157 מיליון שקל.

 

יו״ר הדירקטוריון אורנה הוזמן-בכור: ״אנו גאים להוביל את שיתוף הפעולה הראשון בסדר גודל כזה עם אחת החברות הימיות המובילות בעולם שבבעלותה 82 טרמינלים והיא בין 5 החברות הגדולות בעולם לשינוע מכולות. DP WORLD הינה שותפה אמיתית לחזון הכלכלה הימית האזורית ואנו בטוחים ששיתוף פעולה זה הוא רק התחלה של פעילות משותפת רחבת היקף שתשפיע רבות על כלכלת האזור כולו״.