על פי תנאי המכרז, יוקם מסוף שני לטעינה ופריקה של מכולות בשיטת BOT בנמל פורט סעיד מזרח, אשר יפעל לצד המסוף הראשון המנוהל על ידי חברת תעלת סואץ למכולותSuez Canal Container Terminal (SCCT) משנת 2004. נזכיר כי SCCT נמצא בבעלות משותפת של APM Terminals (55%), COSCO Pacific (20%), רשות תעלת סואץ (10.3%), המגזר הפרטי במצרים (9.7%) והבנק הלאומי של מצרים (5%).
על פי המקורות המצרים, משרד התחבורה המצרי חזר בו מן הסיכום העקרוני עם חברת האחזקות הממשלתית לספנות ורשות ההשקעות המצרית, להעניק ישירות וללא מכרז את הזכויות במסוף המכולות החדש לשלוש החברות הממשלתיות המצריות לטעינה ופריקה של מכולות והן: Damietta Container & Cargo Handling Co. (DCHC),Port Said Container & Cargo Handling co. (PSCCHC) וכן Alexandria Container & Cargo Handling Company, וזאת במטרה לחזק את יכולת התחרות של המסוף החדש בנמל פורט סעיד מזרח מול מסופי מכולות אחרים באזור הנמצאים בבעלות של חברות זרות או מנוהלים על ידן.
לדברי המקורות המצרים, רשות הנמלים של פורט סעיד סיימה להכין את חוברת תנאי המכרז לקראת הוצאתו במועד המתאים עם התייצבות המצב הפנימי במצרים על מנת לזכות בהיענות טובה מצד המשקיעים.
נוסיף כי על פי התכנון, היקף ההשקעה בהקמת הרציף החדש צפוי להגיע ל-700 מיליון דולר, והוא אמור להוסיף יכולת טעינה של 1.5 מיליון TEU למסוף.