נמל רוטרדם מתקשה להתמודד עם בעיית הצפיפות

האפאג לויד הודיעה השבוע על עזיבת הנמל לטובת אנטוורפן. ברוטרדם מנסים להסיט חלק מהמטען שמגיע בדרכי מים פנימיות לטרמינלים אחרים


13:46 ,11.08.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

נמל רוטרדם הודיע על שורת צעדים בכדי להתמודד עם בעיית הצפיפות בשני מסופי המכולות הגדולים שלו – ECT Delta terminal ו-Euromax Terminal. הצפיפות בטרמינל ECT מיוחסת להכנסתם לעבודה של חמישה מנופי super postpanamax אוטומטיים וכן של ציוד עבודה נוסף, שחייב את סגירת החלק הדרומי של המסוף.

 

כחלק מהבעיה, יש השהיות חוזרות ונשנות בפעולות של דוברות השטות בדרכי המים הפנימיות וכן של אוניות ההזנה, המשרתות את שני הטרמינלים. בנוסף החריפה בעיית הצפיפות לאור פקידות במהלך החודשים האחרונים של אוניות מכולה שלא במסגרת החלונות במסוף.

 

במסגרת הצעדים כנגד הצפיפות, ינסו בנמל לשפר את הטיפול בשינוע מטען ברכי המים הפנימיות, בכדי לשחרר קיבולת ברציפים לטובת אוניות. החלטה האחת היתה לטפל באוניות של דרכי המים הפנימיים ב-Rotterdam container Terminal, הממוקם במקביל ל-Delta Terminal. בנוסף ישונע חלק גדול יותר של מטען לטיפול בנמל Moerdijk.

 

לאור בעיית הצפיפות ברוטרדם, הודיעה בתחילת השבוע חברת הספנות האפאג לויד על עזיבת הנמל, אותו פוקדות ארבע אוניות שלה, המפליגות במסגרת ברית הספנות G6, במסגרת קווי הסחר אירופה-אסיה, לטובת מעבר לנמל אנטוורפן.