"נמל איתן" הושק בארוע חגיגי במעמד רוה"מ שרון

בטקס חגיגי בהשתתפות ראש הממשלה מסרה חברת נמלי ישראל את המסוף החדש לחברת נמל אשדוד; איריס שטרק: חנוכתו של 'נמל איתן' היא בשורה למשק הישראלי; תיכון ורון: נמל איתן ישפר את כושר התחרות של נמלי ישראל ויציב אותם בשורה הראשונה של הנמלים באזור


00:00 ,03.08.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

בטקס חגיגי בהשתתפות ראש הממשלה מסרה חברת נמלי ישראל את המסוף החדש לחברת נמל אשדוד; איריס שטרק: חנוכתו של 'נמל איתן' היא בשורה למשק הישראלי; תיכון ורון: נמל איתן ישפר את כושר התחרות של נמלי ישראל ויציב אותם בשורה הראשונה של הנמלים באזור
 
נמל איתן יצא אתמול לדרך. באירוע חגיגי ומרשים במעמד רוה"מ אריאל שרון, שר התחבורה מאיר שיטרית ושר האוצר בנימין נתניהו ובהשתתפות כ- 3,500 מוזמנים – בכירי המשק, בכירי קהילת הים ועובדי הנמל, מסרה אתמול חברת נמלי ישראל את המסוף החדש להפעלת חברת נמל אשדוד.
 
"נמל איתן", הקרוי על שמו של רא"ל (מיל.) רפאל איתן ז"ל ושהוקם על ידי חנ"י, הוא פרויקט תשתית לאומי מהגדולים שהוקמו בישראל, אשר בהקמתו הושקעו כ-3 מיליארד ₪. פתיחת הנמל לתקופת הרצה, החלה בחודש מאי האחרון, כחודשיים וחצי בלבד לאחר יישום הרפורמה בנמלים וכניסתה של ההנהלה החדשה לחברת נמל אשדוד. בתוך מספר חודשים יעבור "נמל איתן" לעבוד במתכונת פעילות מלאה.
 
"נמל איתן מזניק את נמל אשדוד לשורה הראשונה של הנמלים בעולם והוא גם שי נהדר לעיר אשדוד בשנת היובל שלה", בירך רוה"מ שרון את אלפי המוזמנים לטקס ההשקה של "נמל איתן", אתמול בשעות הערב. "אני מברך את חברת נמל אשדוד על השלמת הפרוייקט. העובדה שבראשה עומדת אישה, גם היא מסימניו המיוחדים של העידן החדש בנמל. ברכות לעובדים, שבלעדיהם גם הנמל המשוכלל ביותר הוא שממת בטון. עלו והצליחו".
 
שר האוצר בנימין נתניהו פתח בדברי תודה לעובדי הנמלים ולנציגיהם על שבחרו בדרך הרפורמה והתחרות. "אנו רואים שהתחרות כבר עובדת. השירות השתפר, התעבורה גוברת ונוספו עוד עובדים. כולם מרוויחים", אמר שר האוצר. לדבריו, השקת נמל איתן מביאה עימה ברכה גדולה. "בעיני רוחי, הברכה הגדולה ביותר תהיה כשקו הרכבת מאילת יחובר לאשדוד ומכולות מהמזרח דרך ים סוף יעברו דרך אשדוד בדרכם לאירופה. זה ישים את ישראל במרכז התעבורה העולמית".
 
שר התחבורה מאיר שטרית הכריז מפורשות שמשרדו ימשיך בפתוחם של נמלי אשדוד וחיפה על מנת להכשירם לתחרות, לא רק בינם לבין עצמם, אלא מול נמלי הים התיכון. השר שיבח את העובדים על שנתנו יד לאישור הרפורמה. "הנכס החשוב של הנמלים הם העובדים. אני קורא להם להירתם להנהלה ולהפוך את אשדוד לנמל המוביל בישראל".
 
דן תיכון יו"ר חנ"י והמנכ"ל עמוס רון אמרו כי זהו פרויקט תשתית מהגדולים במדינה המתבצע בהשקעה כוללת של כ- 3 מיליארד ₪ והוא נועד לתת מענה לגידול בהיקפי הסחר של ישראל, לאפשר פקידת אוניות מהדור החדש ולשפר מהותית את השירות ללקוחות הנמל. "הפיתוח המסיבי של נמלי ישראל שמבצעת החברה, ישפר מאוד את כושר התחרות של הנמלים ויציב אותם בשורה הראשונה של הנמלים באזורנו " אמרו.
 
יו"ר חברת הנמל, רו"ח איריס שטרק, אמרה כי פתיחת נמל איתן תבסס את מעמדו של נמל אשדוד כשער הכלכלי המרכזי של מדינת ישראל, כמו גם כנמל מוביל באגן המזרחי של הים התיכון. "חנוכתו של 'נמל איתן' היא בשורה למשק הישראלי. חנוכתו של 'נמל איתן' מהווה בשורה חשובה למאות רבות של לקוחות חברת נמל אשדוד - יצואנים, יבואנים ותעשיינים המקיימים את סחר החוץ של ישראל עם חברות רבות ברחבי העולם כולו. חנוכתו של 'נמל איתן' היא בשורה לעובדים, עובדי חברת נמל אשדוד, שהם השותפים האמיתיים שלי ושל כל הנהלת החברה".
 
שטרק הוסיפה: "חנוכתו של 'נמל איתן' היא בשורה לכל מי שהגה, יזם, דחף והיה שותף למימוש הרפורמה בנמלים, רפורמה שמתוכה נולדה חברת נמל אשדוד על יסודות יציבים, ועם נכסים אדירים המסייעים לה כבר היום להתייצב כאן לפניכם כגורם המוביל בתחרות המתפתחת בין נמלי הים בישראל ובמזרח התיכון".
 
שטרק סיימה דבריה בפניה אישית אל רוה"מ: "אדוני ראש הממשלה, אני רוצה לאחל לך ולכולנו שתמשיך להנהיג אותנו בתבונה, ברגישות ובנחישות, אל מול הסערה הגדולה המתחוללת בחוץ, בים הפתוח, ולהציע שתראה עצמך מוזמן תמיד לעגון בבטחה בנמל הבית - נמל אשדוד".
 
רציפי "נמל איתן" (לשעבר פרויקט היובל שלב א') מאפשרים הכפלת פוטנציאל שינוע המכולות של הנמל הקיים, תוך צמצום זמן ההמתנה של אוניות ומובילים. במסגרת העבודות בפרויקט יובשו 400 דונם שטחי ים באמצעות חפירה ימית של כ- 3 מיליון מ"ק חול והוקמו רציפים תפעוליים באורך של 1,700 מטר, כ"כ נבנה שובר גלים באורך 1,150 מטר, שטחי התפעול משתרעים על שטח של כ- 1,000 דונם. במסוף המכולות החדש הותקנו מערכות מתקדמות וציוד חדיש: מנופי ענק, מהשורה הראשונה בתחום שינוע המכולות, הכוללים - 4 מנופי גשר ו- 24 עגורני שער, וציוד נמלי נוסף - בהיקף כולל של כחצי מיליארד ₪, מערכת טכנולוגית מתקדמת לניהול מסופי מכולות (TOS) מערכות תקשורת ותשתית ועוד.