הכנסות חברת הנמל הסתכמו בכ-1.17 מיליארד שקל. אמש אישר הדירקטוריון העברת דיבידנד על סך 67.6 מיליון שקל למדינה. שוקי סגיס: "דווקא ברבעון האחרון של 2008 אנו רואים גידול בפעילות, בעיקר בתחום המכולות. מגמה זו ממשיכה גם ברבעון הראשון של שנת 2009"
חברת נמל אשדוד פרסמה היום את הדו"חות הכספיים שלה לשנת 2008. הכנסות החברה בשנת 2008 (כולל הכנסות מהשכרה) הסתכמו בכ-1.17 מיליארד שקל, גידול של 4% לעומת הכנסות החברה בשנת 2007, שהסתכמו בכ-1.12 מיליארד שקל.
החברה מציגה רווח נקי של 63 מיליון שקל בשנת 2008, לעומת רווח נקי של כ-74 מיליון שקל בשנת 2007, ירידה של 15%. הירידה ברווח הנקי נובעת בעיקר עקב גידול בדמי השימוש והתחייבויות המשולמות לחנ"י. הרווח הגולמי של החברה הסתכם בשנת 2008 בכ-190 מיליון שקל לעומת 168 מיליון שקל בשנת 2007.
לדברי יו"ר חברת נמל אשדוד, ניצב בדימוס יעקב רז, "התוצאות הכספיות הטובות של חברת נמל אשדוד בשנת 2008 מצביעות על פעילותה המתמשכת והנמרצת של החברה לייעול ולהקצאת משאבים נכונה לצד תנופת פיתוח. תוצאות אלה הן חלק מהישגי הנמל הרבים, מאז הפיכתו לחברה עסקית לפני כ-4 שנים. החברה מיישמת מדיניות השקעות ופיתוח לטווח הבינוני והארוך ומציגה תפיסה שירותית מתקדמת".
רז הוסיף כי "אמש אישר הדירקטוריון לראשונה מאז הקמת החברה העברת דיבידנד על סך 67.6 מיליון שקל למדינה, נגזרת של רווחיות החברה בשנים 2007 - 2005. אנו ממשיכים לפעול מול רשות החברות על מנת לאפשר את פרישתם של כ-200 עובדים ותיקים מהחברה, תוך תיאום עם הוועדים בנמל ונציגי ההסתדרות, ולהביא בכך לחסכון של כ-60 מיליון שקל בשנה. עם זאת, אנו פועלים במקביל לחזק ולבסס את חברת הנמל, ולהשקיע כ-700 מיליון שקל בתשתיות ובציוד במסגרת תוכנית החומש להשקעות רב שנתיות. תפקידנו להיערך היום לקראת היציאה מהמיתון העולמי וחידוש הייצוא בהיקף נרחב מישראל".
שוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד, ציין כי "אנו מציגים תוצאות כספיות מרשימות בשנת 2008, בייחוד בצל המשבר הכלכלי שפוקד את העולם כולו וגם את ישראל לצד שינויים ותנודתיות בשערי המטבעות. הכנסות החברה עלו בשנת 2008, ודווקא ברבעון האחרון של השנה אנו רואים גידול בפעילות, בעיקר בתחום המכולות. מגמה זו ממשיכה גם ברבעון הראשון של שנת 2009. דווקא בצל המיתון יש להעדיף השקעות פנים-נמליות על פני השקעות בהקמת נמלים נוספים, זאת על מנת למקסם את פוטנציאל הפיתוח הגלום בנמלים הקיימים. בעשור הקרוב אין שום סיבה נראית לעין להשקעות מתוכננות של מיליארדים בנמלים חדשים. צריך לשפר את הציוד וההיערכות בנמלים הקיימים בהשקעה, שהיא כעשירית מתוכנית הפיתוח המוצעת להקמת נמלים חדשים".
בנוסף ציין סגיס כי "הנמל נהנה משקט תעשייתי ומשיתוף פעולה ראוי לציון בין כלל הגורמים בנמל. יש לכך משמעות רחבה מאוד בכל הקשור לאמינות ולטיב השירות שאנו מעניקים ללקוחותינו".