נמל La Spezia הצטרף לתוכנית המכס האמריקאי ה- Container Security Initiative
נמל La Spezia, שבאטליה, הינו הנמל ה- 15 אשר משתתף בתכנית ה- CSI האמריקאית ובכך מצטרף לנמלי Rotterdam, LeHavre, Bremerhaven, Hamburg, Antwerp, Singapore, Yokohama, Hong Kong, Gteborg, Felixstowe, Genoa, Vancouver, Montreal, ו- Halifax.
00:00 ,29.06.2003
נמל La Spezia, שבאטליה, הינו הנמל ה- 15 אשר משתתף בתכנית ה- CSI (בשמה המלא : Container Security Initiative) האמריקאית ובכך מצטרף לנמלי Rotterdam, LeHavre, Bremerhaven, Hamburg, Antwerp, Singapore, Yokohama, Hong Kong, Gteborg, Felixstowe, Genoa, Vancouver, Montreal, ו- Halifax.
שינוע המכולות הינו מרכיב חשוב בסחר העולמי. 90% מהסחר העולמי משנע סחורות במכולות, ובארה"ב כמעט מחצית מהיבוא מגיע במכולות על גבי אניות. בכמות שנתית, מסתכם היבוא לגבולות ארה"ב בכ-7 מיליוני מכולות.
19 נציגים רשמיים מתוך רשימה של 20 נמלים מהחשובים בעולם הסכימו עד כה לאמץ את תכנית ה- CSI, כאשר ב- 20 הנמלים החשובים הללו עוברים 68% מהמכולות המיועדות לארה"ב.
ב-12 ליוני 2003 הודיעו מזכיר המחלקה לבטחון פנים בארה"ב, מר טום רידג', ונציב ה- CBP(בשמו המלא: US Customs & Boarder Protection), מר רוברט בונר, כי תכנית ה- CSI תתרחב ותכלול, בנוסף לרשימת 20 הנמלים, גם נמלים במזרח התיכון ובינהם נמל דובאי. כן מתנהל משא ומתן גם עם סרי לנקה, עם נמלי מפתח ביבשת אפריקה, נמלים באמריקה הלטינית ועוד נמלים חשובים באסיה ובאירופה.
לאחרונה, אישרו ממשלות שוודיה ומלאזיה את הצטרפותן לתכנית ה- CSI ויש כוונה לצרף לפחות עוד 11 נמלים שיכללו את נמלי Livorno, Gioia Tauro ו- Naples.
נציב ה- CBP מר רוברט בונר הוסיף ואמר כי תכנית ה- CSI Phase 2 אמורה להרחיב את ה- CSIלנמלים נוספים אשר מהם יוצאת כמות משמעותית של מכולות לנמלי ארה"ב ואשר יש להם את הציוד והיכולת הטכנולוגית המאפשרים להם להשתתף בתכנית, ובכך להגיע לכדי פיקוח על 80% מכלל המכולות המגיעות לנמלי ארה"ב.
תכנית ה- CSI תורמת גם לבטחון המדינות המשתתפות בכך שהיא מאפשרת לאותן המדינות לשלוח קציני מכס משלהם לנמלים מרכזיים בארה"ב לצורך מעקב אחר מטענים המיועדים לארצותיהם, וכמו כן היא מציעה למדינות המשתתפות לחלק עימן את המידע שנאסף במהלך העבודה. קנדה ויפן כבר איישו עמדות מכס בארה"ב עם אנשים משלהן וכך אנשי מכס יפנים מוצבים בנמל לונג ביץ' שבלוס אנג'לס ואנשי מכס קנדיים מאיישים עמדותת מכס בנמל Newark וב- Seattleשבארה"ב.
תכנית העבודה של ה- CSI מבוססת על ארבעה אלמנטים: 1) שימוש במודיעין מוקדם לזיהוי מכולות עם מטענים בעלי סיכון גבוה. 2) שיקוף של המכולות המזוהות כמכולות בעלות סיכון גבוה. 3) שימוש בטכנולוגיות איתור מתקדמות לשיקוף מהיר של מכולות בעלות סיכון גבוה. 4) שימוש במכולות "חכמות" לזיהוי רמת סיכון.
שינוע המכולות הינו מרכיב חשוב בסחר העולמי. 90% מהסחר העולמי משנע סחורות במכולות, ובארה"ב כמעט מחצית מהיבוא מגיע במכולות על גבי אניות. בכמות שנתית, מסתכם היבוא לגבולות ארה"ב בכ-7 מיליוני מכולות.
19 נציגים רשמיים מתוך רשימה של 20 נמלים מהחשובים בעולם הסכימו עד כה לאמץ את תכנית ה- CSI, כאשר ב- 20 הנמלים החשובים הללו עוברים 68% מהמכולות המיועדות לארה"ב.
ב-12 ליוני 2003 הודיעו מזכיר המחלקה לבטחון פנים בארה"ב, מר טום רידג', ונציב ה- CBP(בשמו המלא: US Customs & Boarder Protection), מר רוברט בונר, כי תכנית ה- CSI תתרחב ותכלול, בנוסף לרשימת 20 הנמלים, גם נמלים במזרח התיכון ובינהם נמל דובאי. כן מתנהל משא ומתן גם עם סרי לנקה, עם נמלי מפתח ביבשת אפריקה, נמלים באמריקה הלטינית ועוד נמלים חשובים באסיה ובאירופה.
לאחרונה, אישרו ממשלות שוודיה ומלאזיה את הצטרפותן לתכנית ה- CSI ויש כוונה לצרף לפחות עוד 11 נמלים שיכללו את נמלי Livorno, Gioia Tauro ו- Naples.
נציב ה- CBP מר רוברט בונר הוסיף ואמר כי תכנית ה- CSI Phase 2 אמורה להרחיב את ה- CSIלנמלים נוספים אשר מהם יוצאת כמות משמעותית של מכולות לנמלי ארה"ב ואשר יש להם את הציוד והיכולת הטכנולוגית המאפשרים להם להשתתף בתכנית, ובכך להגיע לכדי פיקוח על 80% מכלל המכולות המגיעות לנמלי ארה"ב.
תכנית ה- CSI תורמת גם לבטחון המדינות המשתתפות בכך שהיא מאפשרת לאותן המדינות לשלוח קציני מכס משלהם לנמלים מרכזיים בארה"ב לצורך מעקב אחר מטענים המיועדים לארצותיהם, וכמו כן היא מציעה למדינות המשתתפות לחלק עימן את המידע שנאסף במהלך העבודה. קנדה ויפן כבר איישו עמדות מכס בארה"ב עם אנשים משלהן וכך אנשי מכס יפנים מוצבים בנמל לונג ביץ' שבלוס אנג'לס ואנשי מכס קנדיים מאיישים עמדותת מכס בנמל Newark וב- Seattleשבארה"ב.
תכנית העבודה של ה- CSI מבוססת על ארבעה אלמנטים: 1) שימוש במודיעין מוקדם לזיהוי מכולות עם מטענים בעלי סיכון גבוה. 2) שיקוף של המכולות המזוהות כמכולות בעלות סיכון גבוה. 3) שימוש בטכנולוגיות איתור מתקדמות לשיקוף מהיר של מכולות בעלות סיכון גבוה. 4) שימוש במכולות "חכמות" לזיהוי רמת סיכון.
עשוי לעניין אותך
26.06.2003
גרמניה – אגרות כבישים למשאיות
26.06.2003
השר אהוד אולמרט נפגש היום עם שר התעשייה והמסחר הסינגפורי
25.06.2003
סגן שר התמ"ת ושר התעשייה והמסחר הסינגפורי נועדו בנושאי הגברת השת"פ
25.06.2003
Geologistics משתתפת במאמץ בינלאומי לעזרה הומניטרית לעיראק
24.06.2003
SN Brussels Airlines חונכת קו טיסות חדש בריסל – תל אביב
24.06.2003
P&O Nedlloyd בחרה ב- Duisburg שבגרמניה לשמש כטרמינל יבשתי מרכזי