סקר Drewry: רק 46% מהאוניות מגיעות במועד ליעדן

הסקר העולמי הקיף 2,144 אוניות מכולה המופעלות על ידי 60 חברות ספנות שונות. 29% מהאוניות הגיעו לנמל באיחור של יומיים או יותר. הסיבה העיקרית לאיחורים: צפיפות בנמלים


00:00 ,28.06.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

הסקר העולמי הקיף 2,144 אוניות מכולה המופעלות על ידי 60 חברות ספנות שונות. 29% מהאוניות הגיעו לנמל באיחור של יומיים או יותר. הסיבה העיקרית לאיחורים: צפיפות בנמלים
 
סקר עולמי אותו ערכה חברת הייעוץ הבריטית Drewry Shipping Consultants מראה כי אמינותן של חברות הספנות בכל הנוגע למועד הגעת אוניות המכולה לנמלים, נמוכה וכי רק ב-46% מהמקרים אכן הגיעו אוניות המכולה לנמלים במועד עליו הוצהר מראש.
 
הסקר, אותו ערכה החברה לאורך הרבעון הראשון של 2007, בחן את מועדי הגעת האוניות ב-20 נתיבי סחר מרכזיים, גילה כי 23% מהאוניות הגיעו ליעדן באיחור של יום אחד, 29% מהאוניות הגיעו לנמל באיחור של יומיים או יותר וכי 1% הגיעו לנמל יום אחד מוקדם מהמתוכנן, דבר אשר גם הוא נחשב על ידי הסוקרים כאי-עמידה בלוח הזמנים המקורי.
 
הסקר הקיף 2,144 אוניות מכולה המופעלות על ידי 60 חברות ספנות שונות.
 
נקודת האור היחידה היתה, לטענת הסוקרים, בנתיב הסחר המשרת את האוקיינוס השקט, בין המזרח הרחוק לצפון אמריקה, שבו 56% מהאוניות אכן הגיעו במועד לנמל היעד.
 
מבין חברות הספנות שנסקרו, לאוניותיהן של שתי חברות ספנות Matson ו-Samudera היו זמני הגעה מצוינים כאשר 90% מההפלגות הגיעו לנמלי היעד במועד שנקבע.
 
בסיכום לדו"ח צוין כי חוסר אמינותן של חברות הספנות בכל הנוגע למועדי ההגעה, יחייב את היבואנים לבחון ביתר תשומת לב את נושא המלאים. הסקר תולה את האשם בצפיפות הרבה ממנה סובלים מרבית הנמלים והיא אשר גורמת להתארכות זמני הסבב של האוניות.
 
אחד הפתרונות אותם מציעה חברת Drewry Shipping Consultants כדי להגביר את המודעות לנושא בקרב חברות הספנות הוא לפרסם ברבים את מועדי הגעת האוניות של החברות האמינות ובקרב המשתמשים לנסות ולקבוע תעריפי הובלה בעלי זיקה מוכחת למועדי הגעת האוניות. חברות אשר לא תעמודנה במועדים תידרשנה לחייב בתעריפי הובלה נמוכים בהשוואה לאותן חברות אשר אוניותיהן פוקדות את הנמלים במועדים שנקבעו.