צים: השתתפות בהוצאות המתנה של כלי שיט
חברת צים מודיעה כי כידוע, בעקבות השביתה אשר פרצה בנמלים נאלצה החברה להפנות מספר אניות לפריקה בנמלים אחרים תוך הכרזת סיום מסע ימי, על כל המשתמע מכך. יחד עם זאת, קיימות מספר אניות אשר על אף השביתה והעיכובים
00:00 ,22.07.2004
חברת צים מודיעה כי כידוע, בעקבות השביתה אשר פרצה בנמלים נאלצה החברה להפנות מספר אניות לפריקה בנמלים אחרים תוך הכרזת סיום מסע ימי, על כל המשתמע מכך.
יחד עם זאת, קיימות מספר אניות אשר על אף השביתה והעיכובים אשר ניגרמו בעקבותיה, נמנעה החברה מלהפנותן לנמלים אחרים לצורך פריקת המטענים, תוך הכרזה על סיום מסע ימי. כתוצאה מכך, נחסכו מבעלי המטענים ההוצאות הכרוכות בשטעון המטענים ליעד הסופי, אולם עם זאת נאלצה החברה לשאת בעלויות ההמתנה של האניות מעת הגעתן ועד להתרת כניסתן לנמלים.
להלן פרטי האניות כאמור:
NAUTIC VOY 03/E- 03/W
DURBAN STAR III VOY 048/W – 049/E
CELTIC AMBASADOR VOY 103/E – 104W
LEGURIA VOY 026/E – 027/W
ERNEST RICKMERS VOY 123/E-124W
בנסיבות אלו, הוחלט על דעת ובהסכמת "איגוד המשתמשים" כי, כנגד וויתור על זכותה של צים להכריז על סיום מסע ימי, תוך נטילת הסיכון של הצטברות הוצאות ההמתנה בהיקף בלתי ידוע, ישתתפו בעלי המטענים בעלויות " עכוב האוניה" (DETENTION CONTRIBUTION FEE ), בסכומים הנמוכים משמעותית מהסכומים הנגבים בגין הכרזת "סיום מסע ימי".
להלן הסכום לגביה שאליה מתייחסת ההחלטה:
-.125US$ למכולה ’20
-.250 US$ למכולה ’40
.- 20US$ לטון משקל
יחד עם זאת, קיימות מספר אניות אשר על אף השביתה והעיכובים אשר ניגרמו בעקבותיה, נמנעה החברה מלהפנותן לנמלים אחרים לצורך פריקת המטענים, תוך הכרזה על סיום מסע ימי. כתוצאה מכך, נחסכו מבעלי המטענים ההוצאות הכרוכות בשטעון המטענים ליעד הסופי, אולם עם זאת נאלצה החברה לשאת בעלויות ההמתנה של האניות מעת הגעתן ועד להתרת כניסתן לנמלים.
להלן פרטי האניות כאמור:
NAUTIC VOY 03/E- 03/W
DURBAN STAR III VOY 048/W – 049/E
CELTIC AMBASADOR VOY 103/E – 104W
LEGURIA VOY 026/E – 027/W
ERNEST RICKMERS VOY 123/E-124W
בנסיבות אלו, הוחלט על דעת ובהסכמת "איגוד המשתמשים" כי, כנגד וויתור על זכותה של צים להכריז על סיום מסע ימי, תוך נטילת הסיכון של הצטברות הוצאות ההמתנה בהיקף בלתי ידוע, ישתתפו בעלי המטענים בעלויות " עכוב האוניה" (DETENTION CONTRIBUTION FEE ), בסכומים הנמוכים משמעותית מהסכומים הנגבים בגין הכרזת "סיום מסע ימי".
להלן הסכום לגביה שאליה מתייחסת ההחלטה:
-.125US$ למכולה ’20
-.250 US$ למכולה ’40
.- 20US$ לטון משקל
עשוי לעניין אותך
נזקי השביתה: צים עשוייה לבודד את פעילותה הבינלאומית מזו בארץ
איגוד עובדי התובלה העולמי הורה שלא לטפל במטענים ישראלים שהוסטו לנמלים חלופיים
אגף המכס פרסם נוהל יבוא ויצוא דרך נמלי ירדן ומצרים או דרך מספנות ישראל במקרה של שביתה בנמלים
EXEL MPL AVBA חתמה על הסכם עם חברה רב לאומית מובילה מתחום המיקרואלקטרוניקה לניהול מלאי
נציגי המשתמשים לשינוע גרעינים בפניה לשר שטרית: יש לבחון מחדש את הרפורמה הנמלים
"צים" תובעת את רשות הנמלים והרכבות במעל ממיליון ש' בגין גניבת סיגריות ממכולות בחניית ביניים בנמל חיפה