צים: רווח של 120 מיליון שקל בשנת 2007

בחברה מייחסים את הקיטון ברווחים לעומת שנת 2006 לתיסוף בשער השקל, ההתייקרות במחירי הדלק והגידול בעלויות התפעול הנובע גם מהגידול בפעילות. צים הובילה במהלך שנת 2007 כ-2.38 מיליון TEU לעומת 2.07 מיליון TEU בשנת 2006


00:00 ,30.03.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

בחברה מייחסים את הקיטון ברווחים לעומת שנת 2006 לתיסוף בשער השקל, ההתייקרות במחירי הדלק והגידול בעלויות התפעול הנובע גם מהגידול בפעילות. צים הובילה במהלך שנת 2007 כ-2.38 מיליון TEU לעומת 2.07 מיליון TEU בשנת 2006
 
יו"ר החברה לישראל, עידן עופר, ומנכ"ל החברה, ניר גלעד, דיווחו על התוצאות הכספיות של החברה לישראל בשנת 2007. השניים ציינו כי החברה לישראל והחברות הבנות הציגו בשנת 2007 שיא של הכנסות בכל הזמנים. הכנסות החברה לישראל בשנת 2007 הסתכמו בכ-44 מיליארד שקל, לעומת כ-28 מיליארד שקל בשנת 2006, עלייה של כ-57%. החברה ציינה בנוסף כי התיסוף בשער השקל מול הדולר במהלך 2007 גרם לפגיעה בשורת הרווח של החברה בסכום של מעל 50 מיליון דולר.
 
החברה לישראל מדווחת כי ההכנסות בשנת 2007 של כל אחת מהחברות הבנות: כי"ל וצים היו כ-4 מיליארד דולר כל אחת ושל בז"ן כ-5 מיליארד דולר. החברה לישראל סיימה את שנת 2007 ברווח של כ-681 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-855 מיליון שקל בשנת 2006.
 
חברת הבת צים שירותי ספנות משולבים בע"מ סיימה את שנת 2007 ברווח של כ-28 מיליון דולר (120 מיליון שקל), זאת לעומת רווח של כ-80 מיליון דולר (360 מיליון שקל) אשתקד. כמו כן, צים סיימה את הרבעון הרביעי בהפסד של כ-10 מיליון דולר לעומת רווח של כ-9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בחברה לישראל ציינו כי הקטנת הרווח הנקי של צים ב-2007 לעומת הרווח הנקי ב-2006 הושפעה בעיקר משלושה גורמים: התיסוף בשער השקל, ההתייקרות במחירי הדלק והגידול בעלויות התפעול הנובע גם מהגידול בפעילות.
 
הכנסות צים בתקופת הדוח הסתכמו בסכום של כ-3.809 מיליארד דולר (15.6 מיליארד שקל) לעומת סך של כ-3.058 מיליארד דולר (13.6 מיליארד שקל) אשתקד. גידול של כ-24.6%. הגידול במחזור ההכנסות נובע בעיקרו מעלייה בכמויות ובהכנסות מדמי הובלה ומהכנסות חברות הבנות. בתקופת הדוח עלה מחיר ההובלה הממוצע למכולה בשיעור של כ-5.4% והכמות המובלת גדלה בשיעור של כ-14.9%.
 
העלייה החדה בהוצאות התפעול של צים נובעות בגין הגידול בהיקף הפעילות, והן לאור העלייה החדה במחירי הדלק בשיעור של כ-21%, ולאור העלייה בהוצאות דמי חכירת האניות (חכירת נפח) בשיעור של 27% וגידול בהוצאות של הפלגות בלתי גמורות, וזאת בנוסף לתיסוף השקל הן הסיבות העיקריות לשחיקה ברווחיות.
 
כמו כן דווח כי צים הובילה במהלך שנת 2007 כ-2.38 מיליון TEU וזאת לעומת 2.07 מיליון TEU בשנת 2006.
 
במהלך 2007 רכשה צים 22 אניות מכולה מתוכן 12 אניות ענק של 10,000 (במחיר של 133 מיליון דולר לאוניה) ושל 12,600 TEU. אניות אלה יסופקו בשנים הקרובות. רכישות אלה ימומנו בחלקן על ידי החברה בשיתוף בנקים בינלאומיים ובחלקן על ידי מכירה וחכירה חוזרת של האניות.
 
כמו כן צוין בדוחות כי צים מבצעת שינויים ניכרים במבנה החברה, תוך השקעה בשדרוג מערך המחשוב והסוכנויות וזאת בכוונה לעמוד בתכנית האסטרטגית שגובשה בהנהלת החברה ואושרה על ידי הדירקטוריון שלה בראשות יו"ר החברה, עידן עופר.
 
עידן עופר, יו"ר החברה לישראל ויו"ר צים, ציין בקשר לצים כי "נמשכת צמיחת החברה בהתאם לתכנית האסטרטגית, ובשנת 2007 חל גידול בהיקף הפעילות של החברה, אשר  הרחיבה את תחומי פעילותה, תוך כדי גידול צי האניות שלה, בתחומי הציוד והשקעות נוספות ב-IT".