חברת הספנות נערכה מוקדם מהרגיל לייצוא תוצרת חקלאית בקירור עקב השפעת גל החום על היבולים הישראליים. בצים מציינים כי הם שיפרו משמעותית שירותיהם, במטרה להגדיל יתרונות החקלאים המייצאים תוצרתם
מחברת צים נמסר כי, עונת היצוא החקלאי בקירור החלה השנה מוקדם מהרגיל עקב גל החום והשפעתו על היבולים ועל מחירי הסחורה החקלאית. צים, שהיא אחד השחקנים המרכזיים בשוק הישראלי בתחום הייצוא החקלאי והובלת מטענים רגישים במכולות קירור (reefer) נערכה להקדמת העונה, והחלה להוביל משלוחים ראשונים של יצוא חקלאי כבר בספטמבר.
סמנכ"ל שיווק שירות ופיתוח עסקי בצים, מתניה שוורץ ציין כי "מערך השיווק הייעודי של צים המטפל בהובלות בקירור, נערך על מנת להבטיח זמינות מקסימלית של ציוד ליצואנים, פתיחת מסופים עד שעות הערב על מנת לאפשר משיכת מכולות, ובעיקר- מתן שירות 24/7 ומענה בכל עת ובכל שעה ללקוחות בעונה הבוערת. דרג קבלת ההחלטות הנמצא בארץ, מסוגל לטפל ולתת פתרונות מידיים ובזמן אמיתי לכל בעיה".
הצנוניות הראשונות כבר יצאו, ואיתן עוד מפרי הארץ - אשכוליות, קלמנטינות, רימונים ואבוקדו. בשבוע הקרוב יתחילו משלוחי פלפלים, ואפשר לומר שהעונה בעיצומה, מוקדם מהרגיל. בדרך כלל מתחילה העונה בנובמבר ושיאה בין דצמבר למרץ. הייצוא החקלאי מהארץ מיועד רובו ככולו לאירופה, כולל רוסיה ואוקראינה, שהפכו לשוק יעד מרכזי לתוצרת חקלאית מישראל.
עוד נמסר מחברת צים כי, על פי הלמ"ס, ב-2009 יוצאו 18,504 טון צנוניות, סחורה בערך משוער של 16.2 מליון דולר ו-37,169 טון פלפלים בכ- 26.3 מליון דולר. ב-2009 הסתכם יצוא הירקות ב-494 מיליון דולר, וייצוא פירות ב- 328 מיליון דולר.
מחברת צים נמסר כי, הם מציעים השנה מספר שיפורים משמעותיים בשירותיה, המעניקים יתרונות קריטיים לחקלאים הישראלים המייצאים את תוצרת הארץ. לרוסיה מציעה החברה שירות סדיר וישיר לנמלי הים השחור והיא מפעילה כעת עשר אוניות בקו זה. לטענת החברה, היתרון בכך הוא הבטחת סדירות ההפלגות בכל מצב. בעונת החורף יש לא מעט עיכובים הנובעים ממזג אוויר ובעיות בנמלים. הפעלת עשר אוניות מבטיחה שסדירות ההפלגות לא תיפגע ומאפשר אמינות מקסימלית.
בנוסף נמסר מהחברה כי, הקו לאוקראינה שודרג ופוקד ישירות את נמלי אודסה ואיליצ'בסק – פקידה ישירה בלעדית לצים. בקו האדריאטי הוקדם שיתוף הפעולה בקו ADX למחצית אוקטובר (לעומת נובמבר בשנה שעברה), על מנת לתת מענה מוקדם ככל האפשר ליצואנים.
בקו הישיר לצפון אירופה מפעילה החברה כעת עשר אוניות, המבטיחות גם כאן, לטענת צים, אמינות גבוהה וסדירות הפלגות. כמו כן ציינו בצים, המבנה החדש של הקו וסיום השותפות עם המבורג-סוד הגדיל את כמות השקעים הזמינים למכולות קירור על האוניות. עוד נמסר כי, מועד ההפלגה שונה ליום ה' בערב, דבר המאפשר קבלת מטענים עד יום ד' בערב. לטענת החברה, המשמעות היא, שהמטען לאנטוורפן ישוחרר למקבל הסחורה ביום ב' בבוקר, ללא עיכובי סוף השבוע.
מחברת צים נמסר כי, קביעת נמל אשדוד כנמל יציאה אחרון משפר את ה- time tomarket (הזמן העובר מייצור המוצר ועד שהוא מוכן למכירה) ומעניק יתרון משמעותי ליצואני התוצרת החקלאית.