שירות חדש בנמל אשדוד- דיווח צפי והגעת אניה בעזרת האינטרנט

מרכז תמיכת לקוחות בנמל אשדוד השיק לאחרונה שירות חדש ומתקדם בקרב סוכני האניה, המאפשר לסוכן האניה לדווח על צפי והגעת אניה דרך אתר האינטרנט הרשותי. הדיווח שעד כה נעשה באופן ידני, ע"י שליחת פקס למדור תכנון בנמל, יעשה מהתקופה הקרובה דרך האינטרנט בלבד


00:00 ,21.12.2004 מאת: מערכת פורט2פורט

מרכז תמיכת לקוחות בנמל אשדוד השיק לאחרונה שירות חדש ומתקדם בקרב סוכני האניה, המאפשר לסוכן האניה לדווח על צפי והגעת אניה דרך אתר האינטרנט הרשותי. הדיווח שעד כה נעשה באופן ידני, ע"י שליחת פקס למדור תכנון בנמל, יעשה מהתקופה הקרובה דרך האינטרנט בלבד.
 
אנשי מרכז תמיכת הלקוחות (מת"ל), שהטמיעו שירות זה בקרב סוכני האניה, דווחו כי עבור 95% מהאניות הפוקדות כיום את נמל אשדוד מגיע דיווח באינטרנט. בני אליאסי, מתאם פרוייקטים תפעוליים בנמל אשדוד ואחראי על שירות חדש זה בנמל, ציין כי בתקופה הקרובה יסתיים שלב הבדיקות של דיווח באינטרנט וניתן יהיה לבטל הצורך בשליחת הפקס למדור תכנון בנמל אשדוד.
 
לדבריו, הנתונים המדווחים ע"י סוכן האניה עוברים בדיקות לוגיות באינטרנט ונקלטים באופן אוטומטי במערכות המידע הנמליות. "תהליך זה משפר מאוד את אמינות הנתונים ומהירות קליטתם במערכות הנמל.  הסוכן יוכל לדווח למערכות המידע הנמליות בכל שעה ביממה אודות אוניותיו המגיעות לנמל אשדוד", הוסיף.
 
אליאסי ציין כי שירות חדש זה חוסך העברת טפסים לנמל ומאפשר ללקוח (סוכן האניה) לוודא את קליטת הדיווח בנמל ללא צורך להתקשר לנמל.
 
"מספיק שסוכן האוניה יקליד את קוד האניה ומיד ישלפו מן המאגר הקיים במערכת כל נתוני האוניה, ובכך נחסך מהלקוח הצורך בהקלדות חוזרות ונשנות ומצטמצמת האפשרות לטעויות", אמר אליאסי וציין סוכן אניה שירצה לעדכן נתונים כגון, שינוי תאריך צפי אניה או דיווח על הגעת אניה לאחר שדיווח על צפי אניה, יוכל לעשות זאת על בהתבסס על הנתונים שכבר דיווח ללא צורך להקלידם שוב.
 
לדבריו, הנתונים שהוכנסו ע"י סוכני האניה, מעדכנים את המערכת התפעולית בנמל וכעבור כשעה יכול סוכן האניה לראות את פרטי האניה שהוקלדו, ברשימת האניות הצפויות.
 
הוא ציין כי השימוש באתר האינטרנט אינו דורש מסוכן האניה התקנת תוכנות מיוחדות או השקעה כספית, למעט התקשרות רגילה באינטרנט וקבלת סיסמא אישית שלו. המידע המשוגר לאתר האינטרנט מועבר באופן מאובטח תוך שימוש באמצעי הגנה מתקדמים כשלכל סוכן אניה קיימת גישה לצורך צפיה ודיווח רק על מצהרי האניות שלו.
 
אליאסי הוסיף כי פריצת הדרך בשירות זה היא בשימוש באתר אינטרנט לא רק להעברת מידע ללקוחות, אלא גם בקבלת מידע מהלקוחות. "אתר האינטרנט הוא ערוץ תקשורת דו סטרי המשלים את טכנולוגיית המסרים האלקטרוניים. יחד הם משמשים לתקשורת מתקדמת בין הנמל ללקוחותיו". לדבריו, בקרוב צפויים שירותים מקוונים נוספים להיכנס לשימוש כגון: הזמנות "ידיים", דרישות לחיוב סוכנים משותפים באניה ועוד.
 
שאול רותם, מנהל הנמל, אמר כי דיווח צפי והגעת אניה באינטרנט הינו נדבך נוסף בסל השירותים המקוונים שמיעד נמל אשדוד לרווחת לקוחותיו. לדבריו, שירות זה הינו חלק מפרוייקטים טכנולוגיים מהמתקדמים שמבצע נמל אשדוד בשיתוף עם אגף מחשוב במר"ש בראשותו של מר אמירעם היידקר, על מנת לשפר את השירות ללקוח ולהעמיד לרשותו נמל מתקדם יותר.