29 נמלי החוף המערבי של ארה"ב עדיין מושבתים

בהודעה לעתונות שנמסרה מטעם לשכת המסחר של אזור לוס אנג'לס נמסר כי בעלי עסקים מקומיים יצאו בקריאה ל- Pacific Maritime Association ולארגון ה- International Longshore and Warehouse Union לשוב לשולחן המשא ומתן ולהתחיל לדון באופן רציני עם המפשר הפדראלי, שמונה ע


00:00 ,02.10.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
בהודעה לעתונות שנמסרה מטעם לשכת המסחר של אזור לוס אנג'לס נמסר כי בעלי עסקים מקומיים יצאו בקריאה ל- Pacific Maritime Association ולארגון ה- International Longshore and Warehouse Union לשוב לשולחן המשא ומתן ולהתחיל לדון באופן רציני עם המפשר הפדראלי, שמונה על ידי הרשויות, על חתימת הסכם עבודה חדש ופתיחת הנמלים. תחילת המשאים והמתנים בין שני הארגונים החלה לפני למעלה מ- 5 חודשים, אך כאמור, עדיין לא הניבה שום תוצאות ממשיות.

ארגון ה- Pacific Maritime Association הגיע להחלטה לסגור את הנמלים בעקבות החלטת ה- ILWU לכפות הספק עבודה נמוך והקצאה נמוכה של כח אדם למשמרות העבודה. על פי מקורות מ- PMA, עובדי מנופים בנמלים עבדו בקצב איטי השתווה לעשירית מקצב העבודה הנורמלי.

המחלוקת על הסכם העבודה בין נציגי הארגונים, גרם לסגירת הנמלים בכל 29 נמלי החוף המערבי של ארה"ב והשפיע בצורה חמורה על עסקים קטנים באזור, התלויים בשרותי יבוא ויצוא של מוצרי מזון וצריכה. לסגירת הנמלים דוקא בימים אלו השפעה רעה מאד על המשק האמריקאי, שכן בעלי עסקים רבים ייבאו סחורות לקראת תחילת מכירות חג המולד בדצמבר.

עשרות אניות עוגנות מחוץ לנמלי לוס אנג'לס, אלפי מכולות אינן מועמסות להובלה באמצעות רכבות ומשאיות, ועל פי הערכות גורמים כלכליים, הכלכלה האמריקאית מפסידה כ- מיליארד דולרים בכל יום, בשל סגירת הנמלים.

מר Rusty Hammer נשיא לשכת המסחר של אזור לוס אנג'לס אמר : "נמלי לוס אנג'לס ולונג ביץ' הובילו בשנה שעברה סחורות בעלות שווי של 175 מיליארד דולר ומשפיעה על תעסוקתם של למעלה מ- 500 אלף עובדים בכל האזור. היום, משרות רבות נמצאות בסכנה במידה והנמלים ימשיכו להיות סגורים אפילו מספר ימים בודדים נוספים".