שירות הדואר האמריקני US Postal Service צמצם את הנפח שלו בהובלה אווירית ביותר מ-90% במהלך השנתיים האחרונות. כך אמר מנהל הדואר והמנכ״ל לואי דה ג׳וי בפני מועצת המנהלים של סוכנות הדואר בשבוע שעבר.
עקב השינוי ההדרגתי והמעבר לצמצום השימוש בתחבורה האווירית, כיום יותר מ-95% מהדואר והחבילות מהשורה הראשונה מועברים דרך מערכת התחבורה הקרקעית הזולה של הסוכנות, אמר דה-ג׳וי. ההוזלה בעלויות גרמו לשירותי הדואר - שנתונים תחת תקציב מוגבל ומצומצם - לחיסכון של כמיליארד דולר בשנה, לפי דה ג׳וי.
שירות הדואר מתקדם במהירות בצמצום הצורך שלו בהובלה אווירית, עבורו הוא מסתמך על FedEx Express, הספקית המובילה של הסוכנות. המהלך הוא חלק מתוכנית שינוי בת 10 שנים של שירות הדואר לצמיחה בהכנסות ולתחרות טובה יותר מול חברות מובילות.
לפי דו״ח כספי של הסוכנות, הוצאות ההובלה ירדו ב-6.2% לעומת הרבעון שהסתיים ב-30 ביוני. זה הונע על ידי הפחתה של 27.6% בהוצאות על תחבורה אווירית, שכן היא נתקלה בנפח חבילות נמוך יותר והעביר נפח לתחבורה בכביש המהיר. המנכ״ל דה ג׳וי הוסיף כי השירות של הסוכנות היה חזק לאורך 2023 למרות השינוי האסטרטגי בפעילות החברה והמעבר להובלה קרקעית, כאשר 98% מאוכלוסיית ארה״ב קיבלה דואר וחבילות תוך פחות משלושה ימים.
שירות הדואר גם משנה את טביעת הרגל של הרשת שלו. הסוכנות שואפת לפתוח עוד תשעה מרכזי עיבוד והפצה אזוריים, כמו גם לשפץ 27 מתקני הפצה מקומיים ו-60 מרכזי מיון ומשלוח נוספים, אמר דה ג׳וי.
מהסוכנות נמסר כי למרות ההתקדמות בהפחתת עלויות ההובלה ושיפור הרשת שלה, היא עדיין נאבקת באינפלציה גבוהה ובנסיגה בהוצאות הפרסום, מה שמשפיע על נפח הדואר השיווקי. ההכנסות התפעוליות ירדו ב-0.9% בהשוואה ל-18.6 מיליארד דולר ברבעון, בעוד שההוצאות התפעוליות גדלו ב-9.6% בהשוואה ל-20.5 מיליארד דולר.
שירות הדואר הבהיר על רקע תוכנית השינוי שלו שהוא רוצה להתחרות בצורה יעילה יותר עם חברות משלוחי החבילות FedEx ו-UPS, ולמשוך יותר משלחים מסחריים כדי לנטרל ירידה בנפחי הדואר.