אגרקסקו: עלייה ביצוא מוצרים אורגניים

החברה מדווחת על מחזור מכירות של כ-550 מיליון יורו בשנת 2008 ועל עלייה במכירות מוצרים מובילים כגון מוצרי פלפל, מלון, עגבניות, גזר ואשכולית אדומה


00:00 ,05.08.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

החברה מדווחת על מחזור מכירות של כ-550 מיליון יורו בשנת 2008 ועל עלייה במכירות מוצרים מובילים כגון מוצרי פלפל, מלון, עגבניות, גזר ואשכולית אדומה
 
אגרקסקו, החברה לייצוא תוצרת חקלאית טרייה, סיכמה את מחזור המכירות שלה בשנת 2008 בכ-550 מיליון יורו ומייצאת כיום כ-65% מהחקלאות האורגנית הישראלית. בכנס קיץ שקיימה החברה בכפר המכבייה דווח על עלייה בדרישה וביצוא מוצרים אורגניים לאירופה.
 
החברה ציינה כי נוכח העובדה שהחקלאות בישראל הקדימה ללמוד את תחום גידול פירות וירקות אורגניים מבין מדינות אחרות בעולם, קיים כיום לישראל בכלל, ולאגרקסקו בפרט, יתרון יחסי גדול שבא לידי ביטוי בשווקים באירופה.
 
בכנס הקיץ של חברת אגרקסקו שנערך בכפר המכבייה הוסיפה אדית שליו, מנהלת סניף גרמניה באגרקסקו, כי לאור העובדה שישראל החלה עם גידולים אורגניים עוד בשנת 1983, והיתה בין המדינות הראשונות בעולם בתחום זה, בולטים המוצרים האורגנים הישראלים כמוצרים איכותיים ואמינים לעומת מדינות אחרות.
 
לדברי שליו, גרמניה נחשבת כיום ל"בירת המוצרים האורגניים" ועל כך מעידים נתוני צמיחה מרשימים בתחום. על פי הערכת אגרקסקו, כיוון שגרמניה ממוקמת במרכז אירופה נראה כי מדובר במגמה שתסחוף אחריה מדינות נוספות שיגבירו את צריכת המוצרים האורגניים במידה ניכרת.
 
מנהלת סניף גרמניה באגרקסקו הציגה את נתוני צמיחת מכירות המזון האורגני (מזון אורגני פלוס פירות וירקות אורגניים) בגרמניה לפיהם בשנת 2003 נעשו מכירות בתחום בסך של 3.1 מיליארד יורו, בשנת 2004 נעשו מכירות בסך של 3.5 מיליארד יורו, בשנת 2005 נעשו מכירות בסך של 4.1 מיליארד יורו, בשנת 2006 בסך 4.8 מיליארד יורו, בשנת 2007 בסך 5.7 מיליארד יורו, בשנת 2008 בסך 5.9 מיליארד יורו מתוכם נמכרו ירקות ופירות אורגניים בסך של 500 מיליון יורו.
 
חברת אגרקסקו מדווחת בנוסף על עלייה במכירת הנחשבים ל"מוצרים מובילים" של החברה בהם מוצרי פלפל עם עלייה של 60% לצ'ילי, 75% עלייה לרמירו ו-11% עלייה לפלפל, עלייה של 70% למכירות מלון, 30% עלייה לעגבניות אשכול, 17% עלייה לגזר ו-15% עלייה במכירות של אשכולית אדומה.